اردوی تفریحی دانش آموزان

اردوهای تفریحی، غیر تفریحی، علمی و یا زیارتی همگی از هیجان انگیز ترین بخش و شاید بتوان گفت؛ لذت بخش ترین قسمت از زندگی تحصیلی دانش آموزان در دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می‌باشد. اغلب اردوهای تفریحی دانش آموزان به عنوان پاداش تحصیل در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین این سفرهای تفریحی که به طور ویژه و اختصاصی برای دانش آموزان طراحی می‌شود، علاوه بر سرگرم کردن و پاداش دادن به دانش آموزان؛ خاطرات خوشی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم تا بیشتر با اردوی تفریحی دانش آموزان، بهترین مکان برگزاری اردوی تفریحی دانش آموزان و همچنین یک برنامه ریزی مناسب برای اردوی تفریحی، ورزشی و علمی آشنا شویم.

معرفی ۵ مکان گردشی و تفریحی برای اردوهای تفریحی دانش آموزان

انتخاب بهترین موقعیت مکانی برای برگزاری اردوهای تفریحی برای دانش آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که محیط برگزاری اردو علاوه بر تفریح و سرگرمی، بایستی از امنیت بالایی برخوردار باشد.

در ادامه قصد داریم تا ۵ مکان گردشگری و تفریحی را آوردیم تا بتوانید اردوهای تفریحی و گردشی خاطره انگیزی را برای دانش آموزان خود برنامه ریزی کنید:

۱. پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک یکی از بهترین مکان‌های تفریحی مناسب برای کودکان در شهر تهران است که علاوه بر گشت و گذار در یک محیط سر سبز، محل مناسبی برای آشنایی با حیات وحش طبیعی خواهد بود.

اردوی تفریحی در پارک ژوراسیک تهران نه تنها برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، بلکه برای دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان نیز مناسب خواهد بود. پاک ژوراسیک تهران یک پارک آموزشی – تفریحی است که از مجسمه‌های متحرک دایناسورها، انواع پرنده‌ها و همچنین وسیله‌های بازی تشکیل شده است.

آدرس پارک ژوراسیک وافع در غرب شهر تهران:

سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پارک ژوراسیک تهران

۲. سورتمه تهران:

سورتمه تهران

پارک سورتمه تهران که در خیابان دربند قرار دارد، محلی مناسب برای تفریح و خوش گذرانی دانش آموزان می‌باشد. پارک سورتمه تهران امکانات زیادی از جمله پیست سورتمه، آلاچیق‌‌های خانوادگی، آبشار، پیست دوچرخه سواری و زمین بازی دارد و مناسب برای اردوهای تفریحی دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانی می‌باشد.

سورتمه تهران شاید کمی خطرناک به نظر برسد، اما امنیت دستگاه‌ها به قدری بالاست که نیازی به نگرانی نبوده و می‌توانید با خیالی راحت فرزندان خود را به این اردو بفرستید.

آدرس پارک سورتمه تهران:

تجریش، خیابان دربند، نرسیده به میدان دربند

۳. باغ کتاب تهران:

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران که در نزدیکی پارک طالقانی (پارک آب و آتش) واقع شده، بزرگ‌ترین مجموعه کتاب و سرگرمی‌های علمی در کشور است. این مجموعه علاوه بر کتاب فروشی و پارک تفریحی، از برنامه‌های علمی و آموزشی متنوعی برخوردار می‌باشد. در نتیجه انتخابی خوب و مناسب برای اردوهای تفریحی برای دانش آموزان می‌باشد.

این مجموعه بزرگ ترین مکان تفریحی، گردشی و علمی برای کودکان و نوجوانان بوده و در آدرس زیر واقع شده است:

میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران

۴. برج میلاد تهران:

برج میلاد تهران

یکی دیگر از بهترین مکان های گردشی و تفریحی در تهران برای برگزاری اردوی تفریحی برای دانش آموزان، برج میلاد تهران می‌باشد. این سازه عمرانی مرتفع ترین مکان گردشگری در شهر تهران بوده و با داشتن دوربین‌هایی قدرتمند در جهت بزرگنمایی شهر‌، می‌تواند تفریح خوبی برای دانش آموزان به شمار برود. مجموعه کاربازیا و همچنین سرزمین افسانه‌ها در برج میلاد تهران علاوه بر جنبه سرگرمی، فرصت آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف و اسطوره های ایرانی را فراهم می‌کند.

برج میلاد تهران از امنیت بالایی برخوردار بوده و فرصت مناسبی برای اردوی تفریحی برای دانش آموزان مدارس در مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان است.

آدرس برج میلاد تهران:

بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

۵. مجموعه تفریحی توچال تهران:

مجموعه تفریحی توچال تهران

مجموعه تفریحی توچال نه تنها یک اردوی تفریحی، بلکه یک اردوی ورزشی بوده و یکی از محبوب ترین مقصدها برای اردوهای تفریحی دانش آموزان می‌باشد. با اینکه توچال در شمال تهران و کمی خارج از محدوده شهری قرار دارد، اما دسترسی آن آسان بوده و امکانات تفریحی متعددی دارد و همواره به عنوان یکی از بهترین مقصدهای گردشی و تفریحی در تهران شناخته می‌شود.

شما می‌توانید با انتخاب مجموعه تفریحی توچال به عنوان مقصد اردوی تفریحی برای دانش آموزان، یک تیر و دو نشان بزنید و اردویی ورزشی را نیز برنامه ریزی کنید.

آدرس مجموعه تفریحی توچال در تهران:

تهران، بزرگراه چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تفریحی ورزشی توچال

 

مکان‌های گردشی و تفریحی بسیار زیادی در تهران وجود دارند که برای اردوی تفریحی برای دانش آموزان مناسب هستند و عبارتند از:

  • پارک ارم (منطقه ارم – غرب تهران)
  • باغ گیاه شناسی (شمال غرب تهران)
  • باغ پرندگان تهران (منطقه لویزان – شرق تهران)
  • دکتر لند و هیومن پارک تهران (منطقه دارآباد – شمال تهران)
  • بام لند و دریچه چیتگر (منطقه دریاچه چیتگر – غرب تهران)

بهترین تفریح و سرگرمی برای دانش آموزان مقطع دبستان و دبیرستان، اردوهای تفریحی، ورزشی و گردشی می‌باشد. در چنین اردوهایی رعایت اصول ایمنی و تضمین امنیت جانی دانش آموزان بر عهده مدیران مدرسه است. به همین علت است که حین انتخاب محل برگزاری اردوی تفریحی برای دانش آموزان، وقت بسیار  زیادی صرف می‌گردد.

اهمیت اردوی تفریحی دانش آموزان در چیست؟

اردوهای تفریحی معمولاً برای وقت گذرانی دانش آموزان در کنار یکدیگر و تفریح خارج از مدرسه برگزار می‌شوند. اما نه تنها تفریح و خوش گذرانی، بلکه اهداف دیگری نیز در پشت صحنه این اردوها وجود دارد که عبارتند از:

۱. بهبود رشد شخصی:

مدرسه جایی برای رشد شخصیت دانش آموزان و کودکان این جامعه است. دانش آموزان در مدارس و اردوهای تفریحی، مهارت‌های زندگی شخصی را یاد می‌گیرند و تجربه‌هایی در خصوص سفر و تفریح شخصی را یاد می‌گیرند.

۲. خاطرات به یاد ماندنی و لذت بخش:

اردوهای تفریحی لذت بخش ترین قسمت از زندگی هر دانش آموز است. این اردوها خاطرات خوب و به یاد ماندنی دسته جمعی را تا پایان عمر، برای فرزندان شما رقم خواهد زد.

۳. تقویت ارتباطات اجتماعی در دانش آموزان:

دانش آموزان در اردوهای تفریحی، دوستی ها و ارتباطات خودشان را تقویت می‌کنند و با صحبت کردن با دیگر دانش آموزان؛ مهارت ارتباط اجتماعی خودشان را تقویت می‌کنند.

معلمان و مدیران در راستای تقویت ارتباطات اجتماعی دانش آموزان خود، می‌توانند بازی‌هایی گروهی را برای اردوهای تفریحی خود برنامه ریزی کنند.

۴. یادگیری خارج از محیط مدرسه و فراتر از کتاب های درسی:

درست است که اردوی تفریحی دانش آموزان به منظور دور بودن از محیط درس و تحصیل برگزار می‌شود، اما قابلیت یادگیری و آموزش موثرتر و به دور از محیط تحصیل و کتاب‌های درسی نیز وجود خواهد داشت. در واقع تاثیر آموزش در خارج از مدرسه بسیار بیشتر و موثرتر از تحصیل در داخل کلاس درس می‌باشد.

۵. تشویق شدن برای درس خواندن دانش آموزان با اردوی تفریحی

تشویق دانش‌آموزان به درس خواندن از طریق برگزاری اردوهای تفریحی می‌تواند به عنوان یک روش موثر مورد استفاده قرار گیرد.

برنامه ریزی یک اردوی تفریحی برای دانش آموزان

گام‌های سختی برای برنامه ریزی یک اردوی تفریحی برای دانش آموزان وجود ندارد. با این حال تنها مرحله سخت اردوها؛ مدیریت تعداد بالای دانش آموزان در کنار یکدیگر و خارج از محیط مدرسه می‌باشد. گام‌های مختلفی که برای برنامه ریزی یک اردوی تفریحی به آن‌ها نیاز دارید عبارتند از:

۱. انتخاب مقصد برای برگزاری اردو:

اولین گام و حساس ترین مرحله برای برنامه ریزی اردوهای دانش آموزی، انتخاب مقصد برگزاری اردو می‌باشد. مدیران مدارس دقت داشته باشند که محل برگزاری اردو علاوه بر تفریح و سرگرمی، بایستی دنبال کننده اهداف برگزاری اردو باشد.

۲. تعیین بودجه مورد نیاز برای اردو:

در صورتی که قصد دارید یک اردوی تفریحی برای دانش آموزان برگزار کنید، بایستی تمامی موارد مالی را مدنظر داشته باشید. تعیین بودجه مورد نیاز برای اردو می‌تواند شامل هر یک از موراد زیر باشد:

  • هزینه محل اقامت
  • هزینه غذا و میان وعده
  • حمل و نقل دانش آموزان
  • هزینه رزرو محل برگزاری اردو
  • هزینه تفریحات مناسب برای دانش آموزان

هزینه اردوی تفریحی که از دانش آموزان دریافت می‌شود، مجموعی از تمامی موارد ذکر شده است و اغلب سعی می‌شود تا کمترین میزان ممکن باشد.

۳. دریافت مجوز برگزاری اردوی تفریحی برای دانش آموزان:

برگزاری اردوی تفریحی، اردوی علمی و یا اردوی زیارتی برای دانش آموزان بدون دریافت مجوز امکان پذیر نمی‌باشد. به همین علت بعد از تعیین محل برگزاری و تعیین تاریخ اردو، مدیران و مسئولان اردوی مدارس به دنبال دریافت مجوز از ورزات آموزش و پرورش خواهند شد.

رعایت اصول ایمنی و برقراری امنیت جانی برای فرزندان شما مهم ترین اصل در برگزاری اردوی تفریحی برای دانش آموزان در تمامی مدارس و آموزشگاه‌های علمی بوده و نهایت تلاش مدارس، برای خلق لحظاتی خوش و پرخاطره برای دانش آموزان می‌باشد.

 

دبستان غیر انتفاعی پسرانه پیشرو

دبستان پسرانه پیشرو واقع در شرق تهران (محله تهرانپارس) بهترین دبستان غیر انتفاعی بوده که از به روز ترین متدهای آموزش و پرورش استفاده می‌کنند. دبستان پسرانه پیشرو از سال ۱۳۷۳ تا به امروز مشغول به آموزش و پرورش دانش آموزان مقطع ابتدایی بوده و از متد آموزشی “کیف در مدرسه” استفاده می‌کند.

این متد برای اولین بار در مدرسه ابتدایی پیشرو در کشور ایران راه اندازی شد و هدف از آن، باقی نماندن تکالیف برای منزل و همچنین فرا گرفتن کامل درس در مدرسه می‌باشد.

شعار مدرسه پیشرو این است که “تمامی مسئولیت آموزش دادن به دانش آموزان بر عهده فقط مدرسه است.” این یعنی مدیران و معلمان همواره به دنبال روش‌های آموزشی با بیشترین تاثیر و فراگیری بر دانش آموزان هستند.

مدرسه غیر انتفاعی پیشرو در شرق تهران از امکانات ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره بهترین مدرسه برای تحصیل و یادگیری علم و دانش برای دانش آموزان می‌باشد.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با شرایط ثبت نام در مدرسه ابتدایی پیشرو با ما تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار

برای انتخاب بهترین مقصد برای اردوی تفریحی دانش آموزان، بررسی امنیت، آدرس و موقعیت مکانی و همچنین امکانات مقصد اردو می‌باشد.
معمولاً اردوهای تفریحی در طول ۱ روز و در تایم درسی مدرسه برگزار می‌شود. همچنین در برخی موارد اگر اردوی تفریحی خارج از شهر تهران باشد، می‌تواند بین چند روز تا ۱ هفته متغیر باشد.
با انتخاب یک موقعیت مکانی ایمن و به همراه داشتن ناظران و معلمان به تعداد مناسب، بهترین راه برای برقراری ایمنی در اردوهای تفریحی دانش آموزان است.
اماکن تاریخی و فرهنگی، موزه ها، پارک‌ها و فضاهای سبز و برج‌های دیدنی شهر تهران بهترین موقعیت مکانی برای اردوی تفریحی دانش آموزان به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *