برای  آشنایی بیشتر با مدرسه هوشمند با ما همراه باشید.

تعریف مدرسه تمام هوشمند

در گذشته دانش آموزان در مدرسه با مشکلاتی ممکن بود بر بخورند در صورتی که امروزه با توجه به پیشرفت علم و مدرنیته شدن، تکنولوژی های به خصوصی در این زمینه فراهم شده اند. این پیشرفت تکنولوژی باعث ورود دانش آموزان به دنیایی جدید و به روز که دائم در حال تغییر و تحول است می شود.

در مدرسه تمام هوشمند تدریس و آموزش به روش های متفاوتی می باشد. که این امر باعث گسترش برداشت و درک دانش آموزان از زندگی می شود. یکی از مهمترین اهداف مدرسه هوشمند، گسترش و پرورش نسلی باهوش و خلاقی است که از قدرت دانستن لذت خواهند برد.

مدرسه هوشمند پیشرو

مدرسه تمام هوشمند پیشرو

مدرسه تمام هوشمند مدرسه ای می باشد که بتواند در تمامی زمینه ها به صورت هوشمند عمل نمایند، مدرسه ای که سیستم مدیریتی و اداری یکپارچه و هوشمند ، شیوه آموزش و پرورشی در جهت تربیت دانش آموزان هوشمند، تجهیزات هوشمند در جهت بهتر تفهیم کردن موضوعات برای دانش آموزان باشد که متأسفانه در کشور ما مدارس هوشمند به این صورت جا افتاده است که فقط هر مدرسه ای که تجهیزاتی مثل کامپیوتر یا اسمارت برد داشته باشند مدرسه هوشمند می باشند .

امروزه تربیت انسان هوشمند سرلوحه ی آموزش های نوین است و فردی که بتواند تفکر واگرایانه ، استدلال و قدرت حل مسئله و تفکر داشته باشد ، انسان هوشمند شناخته می شود . که این دبستان با اجرای طرح کیف در مدرسه که در بالا جزئیات آن گفته شد به این مهم دست یافته است و توانسته است با فراهم کردن تجهیزات و سخت افزارهای مربوطه مانند کامپیوتر و اسمارت برد ، ویدئو پرژکتور و سایت کامپیوتر کاملا مجهز برای کل مدرسه به این مهم دست پیدا کند .

مدرسه تمام هوشمند چه هدف هایی را دارد؟

  • توسعه نسلی خلاق و مسلط بر تکنولوژی های مدرن
  • پرورش قدرت معنوی، ذهنی دانش آموزان
  • ایجاد شیوه مشارکت جمعی دانش آموزان
  • ایجاد تغییراتی در روش های یادگیری بر اساس خلاقیت و افزایش قدرت تفکر

مدرسه هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های مدرسه هوشمند

شیوه تدریس در مدرسه تمام هوشمند به این شکل می باشد: الکترونیکی_ روش تدریس معلم

در مدرسه تمام هوشمند، دانش آموز محور است به این معنی است که معلمان نقش راهنمایی کردن را دارند و اکثر بحث آموزش و تدریس را خود دانش آموزش بر عهده می گیرد و در آن مشارکت می کند.

والدین دانش آموزان می توانند از طریق اپلیکیشن های مختلف با کادر آموزشی و معلمان در ارتباط باشند و از وضعیت فرزندان خود جویا شوند.

مدیریت و سیستم ارزشیابی دانش آموزان کاملا هوشمند می باشد(از طریق شبکه و رایانه)

تکنولوژی مدرسه هوشمند یا همان سامانه مدرسه هوشمند به عنوان سیستم هوشمند مدیریتی LMS جهت آموزش آنلاین به کار گرفته می شود.  

مفهوم واژه هوشمند به معنای دارا بودن تکنولوژی هایی نظیر: تخته هوشمند، پروژکتور، زنگ هوشمند و اپلیکیشن های مختلف. یکی از تکنولوژی ها، سامانه شاد یا اپلیکیشن شاد می باشد.

اپلیکیشن شاد چیست؟

اپلیکیشن شاد مخفف عبارت “شبکه آموزش دانش آموزی” می باشد و جهت بالابردن تعامل بین دانش آموزان و کادر آموزشی و معلمان طراحی شده است. با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا در سطح جهان، می توان گفت تمام مدارس و آموزش ها به صورت مجازی و به روش الکترونیکی و آنلاین ارائه می شوند. با توجه به بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، جهت عدم عقب افتادن دانش آموزان از برنامه های آموزشی، شما می توانید در سامانه شاد ثبت نام کرده و یا اپلیکیش شاد را نصب کنید، در واقع در دوران همه گیری کرونا مدارس کار خود را با استفاده از نرم افزار شاد ادامه می دهند. پس از نصب اپلیکیشن شاد دانش آموزان می توانند با توجه به برنامه ریزی مشخص شده توسط معلمان، آنها را اجرا کنند و در گروه های درسی مشارکت کنند.
دانش آموزان می توانند پس از دعوت به وسیله ی مدیران مدرسه، اپلیکیشن شاد را را دانلو و نصب کنند و پس از آن عضو کانال های مربوطه بشوند.
یکی از نکاتی که والدین باید به آن توجه داشته باشند این است که بهترین مدرسه آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

سامانه شاد چه مزایایی دارد؟

اپلیکیشن شاد

می توان به این نکته اشاره کرد که برنامه شاد مزایا و معایب هایی را به همراه دارد.

  • حجم پایین
  • قفل شخصی سازی
  • رایگان بودن برنامه شاد
  • امنیت بالا برای کاربران
  • به زبان فارسی طراحی شده است
  • عدم تقلب دانش آموزان
  • دارا بودن استیکرها ی مختلف
  • قابلیت ذخیره سازی کلیه پیام ها
  • قابل استفاده در سیستم اندروید وios

معایب اپلیکیشن شاد

به دلیل اینکه برنامه شاد به تازگی طراحی شده است پس می توان گفت هنوز جای پیشرفت های فراوانی را دارد و به همین دلیل می تواند نقص هایی را به دنبال داشته باشد.

از معایب برنامه شاد می توان به این موارد اشاره کرد: پایین بودن سرعت اینترنت، عدم داشتن قابلیت تماس تصویری و صوتی برای کاربران، پایین بودن کیفیت بعضی از فایل ها، عدم قابلیت ارسال پیام های خصوصی بین دانش آموزان، حجم بالایی از اینترنت را صرف می کند.