ایده‌های جذاب برای تزیین حروف الفبا برای کلاس اول

تزیین حروف الفبا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تزیین جشن الفبا به شمار می‌رود. تزیین حروف الفبا برای کلاس اول، نیاز به خلاقیت و ایده پردازی های بسیار خوبی دارد تا بتوانید علاوه بر درست کردن یک حرف الفبای جذاب، محیط جشن الفبا را نیز زیباتر کنید.

اما چه ایده هایی برای تزیین حروف الفبا کلاس اول خوب هستند؟ چه تزیینی برای حروف الفبای کلاس اولی‌ها به کار ببریم تا جشن هیجان انگیزتری را رقم بزنیم؟ در ادامه همراه ما باشید تا ایده‌های جذاب و اصولی که برای تزیین حروف الفبا کلاس اول نیاز دارید را، به شما معرفی کنیم.

برای تزیین حروف الفبا کلاس اول به چه نکاتی باید توجه داشت؟

اگر می‌خواهید حروف الفبای جشن الفبای فرزندانتان را تزیین کنید، بهتر است تا به نکاتی توجه کنید که موجب زیباتر شدن محیط جشن می‌شوند. برخی از نکاتی که برای تزیین حروف الفبا کلاس اول باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

۱. به تم جشن الفبا دقت کنید:

ممکن است مدیران برای جشن الفبای کلاس اولی‌ها یک تم رنگی مشخصی را در نظر بگیرند. تم رنگی جشن های الفبا معمولاً شاد بوده و ترکیبی از رنگ‌های زرد، صورتی، بنفش، قرمز و … باشند. برای تزیین حروف الفبا، سعی کنید با تم رنگی هماهنگ باشید.

یعنی اگر تم رنگی زرد دارید، سعی کنید کاردستی حروف الفبایتان به رنگ زرد باشد یا یک تناقض کوچکی با تم داشته باشید. مثلاً از رنگ نارنجی به جای زرد استفاده کنید تا تناژ رنگی خوبی برای تزیین حروف در جشن الفبا کلاس اول ایجاد کنید.

۲. تزیین مناسب را انتخاب کنید:

هدف از برگذاری جشن الفبا این است که طی یک سرود، تک تک دانش آموزان به معرفی حرف الفبایی بپردازند که برایشان مشخص شده است. والدین و کودکان بایستی یک کاردستی بزرگی که در گردن آویزان می‌شود یا با یک کلاه روی سر قرار می‌گیرد، حرف الفبای خودشان را معرفی کنند.

تزیینی که برای این حرف انتخاب می‌کنید نباید خیلی شلوغ باشد به طوری که هیچ اثری از حرف الفبا دیده نشود! بلکه بایستی سعی کنید که یک تزیین ساده داشته باشید که نشان دهد حرف الفبای فرزندتان چیست.

۳. از اینترنت برای ایده یابی کمک بگیرید:

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای تزیین حروف جشن الفبا به آن نیاز دارید، ایده گرفتن از تزییناتی است که در اینترنت وجود دارند. البته سعی کنید اول به خلاقیت و ذهن خودتان اتکا کنید و اگر ایده‌ی خاصی نداشتید، از تصاویر تزییناتی که در اینترنت موجود است استفاده کنید.

۵ راه جذاب برای تزیین حروف الفبا برای کلاس اول

اگر به دنبال راه هایی خلاقانه و جذاب هستید تا حروف الفبای جشن کلاس اولی‌ها را تزیین کنید، می‌توانید از ۵ راهکار هیجان انگیز زیر استفاده کنید:

۱. نقاشی بکشید:

نقاشی کردن حروف الفبا به شکلی خلاقانه و متفاوت، راهی جذاب برای تزیین حروف الفبا و محیط جشن شماست. به عنوان مثال می‌توانید برای تزیین حرف “پ” یک قابلمه باریک و کشیده را نقاشی کنید که سه نقطه حرف آن، به شکل آتش در زیر قابلمه قرار گرفته باشد.

تزیین حروف الفبا برای کلاس اول

یا می‌توانید برای نقاشی حرف “ب” برای تزیین حروف الفبا برای کلاس اول، یک موش بکشید که نقطه حرف “ب” در زیر آن، به جای بینی موش قرار گرفته باشد.

 

۲. کاردستی درست کنید:

تزیین حروف الفبا برای کلاس اول

می‌توانید به جای نقاشی، از کاردستی‌های حروف الفبایی استفاده کنید که بر روی نی یا چوب بستنی چسبانده شده و در دست دانش آموزان قرار دارد. به عنوان مثال می‌توانید یک حرف الفبا را روی مقوایی رنگی بکشید و به کمک کاتر یا قیچی آن را ببرید و سپس برای زیبایی بیشتر، برای حرف الفبا چشم نقاشی کنید!

توجه، توجه!

یک راهکار خلاقانه و متفاوتی که می‌توانید بری تزیین حروف الفبا برای کلاس اول به کار ببرید، استفاده از نمد به جای مقوا و کاغذ است. کاردستی‌های نمدی درستی کنید و در مصرف کاغذ صرفه جویی داشته باشید.

۳. حروف الفبای ستاره‌ای درست کنید:

سومین راه هیجان انگیز تزیین حروف الفبا برای کلاس اول، درست کردن ستاره‌های کاغذی و چسباندن حروق الفبای مقوایی در وسط آن ستاره می‌باشد. می‌توانید این ستاره‌ها را در ابعاد کوچکی درست کنید و سپس به کمک یک بند رنگی، آن را به گردن دانش آموزان آویزان کنید. یا حتی می‌توانید ستاره‌های بزرگی بسازید که دانش آموزان بتوانند آن را در دستان خودشان بگیرند.

تزیین حروف الفبا

 

۴. کلاه درست کنید:

یک راهکار خلاقانه‌ی دیگری که می‌توانید برای تزیین حروف الفبا در جشن کلاس اولی‌ها استفاده کنید، درست کردن کلاه‌هایی از حروف الفباست. می‌توانید به کمک مقوا یک کلاه ساده و شیپوری درست کنید. سپس یک حرف الفبا را روی کاغذ یا مقوا بکشید، آن را ببرید و با چسب به کلاه بچسبانید. جنس کلاه شیپوری شما علاوه بر مقوا، می‌تواند از جنس نمد هم باشد.

حتی اگر نتوانستید خودتان کلاه الفبا درست کنید، می‌توانید آن را از فروشگاه های لوازم التحریر تهیه کنید.

تزیین حروف الفبا برای کلاس اول

 

۵. عروسک‌های نمدی مرتبط با حرف الفبا درست کنید:

راهکار خلاقانه آخری که برای شما تدارک دیدیم، درست کردن عروسک‌های پارچه‌ای و یا نمدی است. به عنوان مثال می‌توانید یک عروسک فیل درست کنید که خرطوم یا دم آن، به شکل حرف “ف” در آمده باشد. یا می‌توانید برای حرف “ر” عروسک روباهی درست کنید که بدن آن به شکل حرف الفبای “ر” درست شده باشد.

تزیین حروف الفبا

هدف از برگزاری جشن الفبا برای کلاس اول چیست؟

جشن الفبا با هدف بزرگداشت یک رویداد اجتماعی و فرهنگی برای دانش آموزان کلاس اول برگزار می‌شود. در واقع این جشن به مناسبت پایان سال اول تحصیلی و همچنین یادگیری حروف الفبای فارسی، از سوی مدارس اجرا می‌شود. جشن الفبا هر ساله در مدارس برای ترویج اهمیت آموزش و تشویق دانش آموزان به ادامه مسیر درس خواندن و یادگیری گرامی داشته می‌شود.

تزیین خاص جشن الفبا کلاس اول در دبستان غیر انتفاعی پیشرو

دبستان غیرانتفاعی پسرانه پیشرو، دبستانی منحصر به فرد و استثنائی در شرق تهران در محله تهرانپارس است. این مدرسه پسرانه ابتدایی برای اولین بار در سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد و متدهای آموزشی جدیدی را وارد سیستم آموزش و پرورش کشور کرد.

یکی از روش‌های تدریسی که تنها به بهترین مدرسه غیرانتفاعی اختصاص دارد، متد آموزشی کیف در مدرسه می‌باشد. در این سیستم آموزشی بعد از اتمام کلاس‌های درس، دانش آموزان مشغول به نوشتن تکالیف و خواندن درس‌های روز بعد خود می‌شوند. این سیستم آموزشی برای دانش آموزان امکان آزاد بودن ساعت حضور در خانه را برایشان فراهم می‌کند تا بتوانند به تفریح و وقت گذرانی با خانواده خود مشغول باشند.

همچنین مدرسه پیشرو هر ساله جشن‌های الفبا جذاب و هیجان انگیزی را با تزیینات خاص و منحصر به فردی برگزار می‌کند. شما می‌توانید از این مدرسه برای برگزاری یک جشن خاص برای پایان سال تحصیلی خود راهنمایی و مشورت بگیرید.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با شرایط ثبت نام در مدرسه ابتدایی پیشرو با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *