تفاوت نرم افزار شاد و ادوبی کانکت در چیست؟

نرم افزار شاد و ادوبی کانکت دو تا از نرم افزارهای مخصوص آموزش مجازی است؛ که در ادامه مطلب ویژگی های این نرم افزارها و تفاوت نرم افزار شاد و ادوبی کانکت بررسی می شود.
نرم افزار شاد مخفف شبکه آموزشی دانش آموزی است که در فروردین ماه سال ۹۹ برای اولین بار به سفارش وزارت آموزش و پرورش ساخته شد. با انتشار ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و سایر سیستم های آموزشی متولیان امر آموزش تصمیم گرفتند راه حلی برای اجرای هرچه بهتر آموزش به صورت مجازی بیندیشند. به طور کلی سیستم های آموزشی آنلاین و از راه دور متفاوتی طراحی و تولید شده است که نرم افزار ادوبی کانکت یکی از این نرم افزارها است که می توان با استفاده از آن کلاس های مختلف دانشگاهی، آموزشگاهی و مدرسه را در محیط آن برگزار کرد؛ اما به صورت خاص قبل از ساخت نرم افزار شاد، نرم افزاری برای ارائه محتوای آموزشی مدرسه ساخته نشده بود؛ در واقع نرم افزار شاد را می‌توان اولین اپلیکیشن شبکه آموزشی مدرسه در نظر گرفت. با توجه به این موضوع می‌توان اولین تفاوت نرم افزار شاد و ادوبی کانکت را مربوط به کاربرد آنها دانست. یعنی نرم افزار ادوبی کانکت که توسط شرکت ادوبی ساخته شده است؛ امکان برگزاری انواع کلاس های آنلاین فراهم می نماید در صورتی که استفاده نرم افزار شاد فقط برای برگزاری کلاس های مدرسه مناسب است.
نرم افزار ادوبی کانکت چندین سال است که به عنوان پرکاربردترین نرم افزار آموزش مجازی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که نرم‌افزار شاد کمتر از یک سال است که طراحی شده و فقط در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت نرم افزار شاد و ادوبی کانکت در هزینه

نرم افزار شاد یک نرم افزار تولید داخلی است که به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد؛ کافی است که وارد گوگل شده و عبارت دانلود و نصب نرم افزار شاد را وارد مرورگر نمایید. سایتهای زیادی برای شما به نمایش داده می‌شوند که می‌توانید از یکی از این سایت ها نرم افزار شاد را نصب نمایید؛ همچنین لینک این نرم افزار توسط آموزش و پرورش در اختیار مدیران مدارس قرار داده می شود که مدیران می‌توانند لینک دانلود و نصب آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.
نرم افزار ادوبی کانکت همیشه در صدر پرفروش ترین نرم افزار های آموزش مجازی در سراسر جهان قرار گرفته است؛ نصب نرم افزار ادوبی کانکت برای شما هزینه در بر دارد. نسخه اصلی یا لایسنس این نرم افزار با هزینه های چند هزار دلاری توسط شرکت های بسیار کمی توزیع می شود؛ برخی افراد به خاطر کاهش هزینه از نسخه غیر اصلی آن استفاده می نمایند؛ این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به دلیل تحریم بودن ایران نسخه اصلی این نرم‌افزار در دسترس ایران قرار ندارد و با استفاده از ترفندهای خاصی مانند کرک کردن نرم افزار، این نرم‌افزار در اختیار مردم قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوان به راحتی و بدون ارور با نرم افزار ادوبی کانکت کار کرد باید این نرم افزار را از افراد متخصص خریداری کرد و از آنها بخواهید تا نرم افزار را برای شما نصب و راه اندازی نمایند؛ پس بطور کلی می توان گفت که نرم افزار شاد راحت تر نصب شده و دسترسی راحت تری دارد.
همانطور که می دانید نرم افزار های آموزش مجازی جزو نرم افزارهایی هستند که اینترنت زیادی مصرف می نمایند؛ علت مصرف زیاد اینترنت توسط این نرم افزار ها به دو دلیل است؛ آموزش به صورت آنلاین نسبت به آموزش های ضبط شده اینترنت بیشتری مصرف می کند و از طرفی در کلاس های آنلاین محتوای آموزشی به صورت های مختلف در دسترس دانش‌آموزان و دانشجویان قرار داده می شود که همین مسئله باعث مصرف بالای اینترنت می شود؛ وزارت آموزش و پرورش به منظور کاهش هزینه دانش آموزان برای درس خواندن اینترنت نرم افزار شاد را رایگان کرده است؛ این در حالی است که اینترنت مورد استفاده با نرم افزار ادوبی کانکت رایگان نیست.

نرم افزار adobe connect

تفاوت نرم افزار شاد و ادوبی کانکت در محیط

تفاوت نرم افزار شاد و ادوبی کانکت در محیط بسیار بارز است. شما پس از نصب نرم افزارها متوجه تفاوت آنها خواهید شد؛ نرم افزار ادوبی کانکت دارای پنجره های متعددی است که هر کدام کاربردهای وسیعی دارند؛ این در حالی است که محیط نرم افزار شاد به صورت ساده تری طراحی شده است. همانطور که قبلاً نیز بیان کردیم نرم افزار شاد مختص دانش آموزان طراحی شده و باید محیط ساده تری داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند به راحتی با آن کار نمایند. محیط نرم افزار ادوبی کانکت به صورت تخصصی تر طراحی شده و می توان علاوه بر برگزاری کلاس های آنلاین انواع وبینارها را در آن اجرا نمود.

کلاس آنلاین

نرم افزار ادوبی کانکت برای انواع سیستم عامل ها از جمله اندروید، ios و ویندوز طراحی شده است در صورتی که نرم افزار شاد فقط در دو نسخه تحت وب و اندروید طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *