ادوبی کانکت چیست؟

 

ادوبی کانکت یکی از نرم افزارهای بسیار مهمی است که برای برگزاری کلاس های مجازی، وبینارها، کنفرانس های مجازی، نمایش صفحه کامپیوتر از راه دور، آموزش از راه دور استفاده می شود؛  به صورت کلی می‌توان گفت که ادوبی کانکت یکی از سیستم های نرم افزاری آموزشی تحت وب است که در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع گسترده کرونا در جهان بیشتر از پیش مورد استقبال قرار گرفت. باتوجه شرایط فعلی و لزوم برگذاری کلاس های آنلاین یاد گیری نحوه نصب و استفاده از این نرم افزار خالی از لطف نیست.

با جهانی شدن کرونا تمامی سیستم های آموزشی از جمله موسسات آموزشی، مدارس، دانشگاه ها، حوزه ها، مراکز فنی و حرفه ای، آموزشگاه های آزاد و غیره به سمت مجازی شدن پیش رفتند؛ در این بین سیستم های آموزشی به خاطر این که بتوانند با کیفیت قابل قبولی مطالب آموزشی را در اختیار داوطلبان و دانش آموختگان خود قرار دهند به دنبال نرم‌افزارهای آموزشی تحت وب رفتند؛ اسکای روم، ادوبی کانکت، نرم افزار زوم، نرم افزار lms از جمله نرم‌افزارهای آموزشی تحت وب هستند که برای برگزاری کلاس های مجازی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مطلب قرار است به صورت مختصر در خصوص نرم افزار ادوبی کانکت صحبت نماییم.

ادوبی کانکت

نصب نرم افزار ادوبی کانکت

خوشبختانه نرم افزار ادوبی کانکت بر روی لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و موبایل قابل نصب است. با توجه به اینکه قرار است با کدام یک از این وسیله ها در کلاس مجازی شرکت نمایید؛ باید نرم افزار ادوبی کانکت را نصب نمایید؛ به عنوان مثال اگر گوشی موبایل شما آیفون است و قرار است با گوشی آیفون خود در کلاس مجازی شرکت نمایید؛ باید نرم افزار ادوبی کانکت مخصوص سیستم عامل ios را دانلود و نصب نمایید.

اگر قرار است با گوشی اندروید خود در محیط کلاس مجازی شرکت کنید باید نرم افزار ادوبی کانکت مخصوص سیستم عامل اندروید را دانلود و نصب نمایید.

پس از نصب این نرم افزار تحت وب می توانید وارد محیط کلاس شوید؛ با توجه به اینکه به عنوان میزبان و یا میهمان قرار است در کلاس مجازی شرکت کنید؛ نحوه وارد شدن به محیط کلاس متفاوت است که ما در اینجا نحوه ورود دانش آموزان به کلاس مجازی تشکیل شده در ادوبی کانکت را شرح می دهیم.

دانش آموزان چگونه از طریق ادوبی کانکت وارد کلاس مجازی شوند؟

برای وارد شدن دانش آموزان به کلاس مجازی آموزشگاه یا مدرسه معلمان باید آدرس url، نام کاربری و رمز عبور را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

آدرس را می‌توانید در یک مرورگر مانند مرورگر کروم و یا در خود نرم افزار وارد نمایید؛ اگر آدرس را وارد مرورگر کروم نمودید هشداری برای شما نمایش داده می شود که باید گزینه Open in Application را انتخاب نمایید؛ پس از انتخاب این گزینه نرم افزار برای شما به نمایش در آمده با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد محیط کلاس می شوید.

نصب نرم افزار ادوبی کانکت

می توانید نرم افزار را نیز اجرا کرده و در صفحه اصلی نرم افزار در قسمت کادر آدرس را وارد کرده و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد محیط کلاس شوید.

محیط نرم افزار ادوبی کانکت

به طور کلی نرم افزار ادوبی کانکت از ۶ قسمت اصلی تشکیل شده است. فضای اصلی اولین و بزرگترین محیط نرم افزار است که در آن محتوای آموزشی که می‌تواند صفحه مانیتور معلم، اسلاید های آموزشی، تصاویر و ویدیو های مختلف باشد؛ به نمایش در می آید.

منوی نرم افزار در قسمت بالای صفحه اصلی قرار دارد و از طریق آن می‌توان اسپیکر و میکروفون را روشن و خاموش نمود. به شما پیشنهاد می شود که در هنگام شرکت در کلاس مجازی از هندزفری استفاده نمایید؛ بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در هنگام شرکت در کلاس مجازی از برگشت صدا گله مند هستند؛ استفاده از هندزفری باعث می شود که برگشت صدا اتفاق نیفتد.

در قسمت سمت راست صفحه از بالا به ترتیب ۳ وبکم مدرس یا معلم، ۴ چیدمان محیط نرم افزار، ۵ پنل شرکت کنندگان کلاس و ۶ پنل چت قابل مشاهده است.

اگر استاد کلاس از وب کم استفاده نماید شما می‌توانید در قسمت سوم چهره معلم را مشاهده نمایید.

با استفاده از چیدمان محیط نرم افزار می توانید اندازه و محل قرارگیری هر کدام از بخش ها را تغییر داده و به تمامی پنجره ها دسترسی داشته باشید.

در قسمت مربوط به پنل شرکت کنندگان کلاس می توانید تعداد و اشخاص حاضر در کلاس را مشاهده کرده و با آنها چت خصوصی نیز داشته باشید.

اگر قصد داشته باشید که متنی را در کلاس درس تایپ نمایید می‌توانید از سمت پنل چت استفاده نمایید.

نکات مهم در خصوص ادوبی کانکت

محیط نرم افزار ادوبی کانکت

متاسفانه نرم افزار ادوبی کانکت با تمام مزیت‌هایی که دارد از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و تمامی کلاس ها در محیطی انگلیسی‌ زبان تشکیل می شود.

متاسفانه در محیط چت این نرم افزار حروف فارسی به صورت جدا از یکدیگر نوشته می شوند در نتیجه شرکت‌کنندگان مجبورند سوالات خود را از اساتید و یا همکلاسی های خود با حروف انگلیسی تایپ کنند. این مشکل یکی از اساسی‌ترین مشکلات نرم افزار ادوبی کانکت است.

امکان دخیره سازی کلاس ها به صورت پیش فرض در نرم افزار ادوبی کانکت وجود ندارد؛ به همین سبب بسیاری از اساتید تصمیم گرفتند تا کلاس های مجازی خود را در محیطی غیر از این نرم افزار برگزار نمایند.

با تمامی این مشکلات نرم افزار ادوبی کانکت مزیت هایی دارد که در مطلبی به صورت جداگانه مزیت های آن را بر می شماریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *