آیا غیبت در کلاس های مجازی بررسی می شود؟

کلاس های مجازی همانند کلاسهای واقعی از قوانین خاصی پیروی می کنند؛ رعایت و احترام به این قوانین برای نهایت بهره بردن از محتوای آموزشی الزامی است.
از اسفند ماه ۱۳۹۸ که کرونا وارد ایران شد؛ شاهد اتفاقات و تحولات عجیبی در سبک زندگی شدیم؛ این اتفاقات و تحولات وارد سیستم آموزشی کشور نیز شد و آموزش را به شکل مجازی تغییر داد.
آموزش مجازی برای دانش آموزان نسبت به دانشجویان بنا به دلایلی سخت‌تر است و ازآنجا که معلمان و دانش آموزان با این شیوه سیستم آموزشی بیگانه بودند؛ سختی های زیادی را تجربه کردند.

کلاس های مجازی بهتر است یا حضوری؟

کلاس های مجازی بهتر است یا حضوری

دانش آموزان قطعاً در کلاس های حضوری بهتر می‌توانند مطالب آموزشی را فرا بگیرند ولی این به این معنی نیست که آموزش مجازی نمی تواند دانش آموزان را به سطح مطلوبی در دروس برساند؛ اگر معلم بتواند با شیوه های مختلف موضوعات درسی را به دانش آموزان تفهیم نماید؛ دانش آموزان می توانند حتی با آموزش مجازی نیز دروس خود را به پیش ببرند فقط باید در این مسیر انرژی و تلاش بیشتری نمایند؛ به همین سبب مهم است که دانش آموزان در کلاس های مجازی همانند کلاس های حضوری به موقع حضور پیدا کرده و با دلایل واهی غیبت نکنند.

آیا غیبت در کلاس های مجازی ثبت می شود؟

ثبت غیبت در کلاس های مجازی

همانطور که در سرتیتر قبل عنوان شد؛ حضور در کلاس های مجازی مانند کلاس های حضوری از اهمیت بالایی برخوردار است و در نتیجه غیبت در کلاس های مجازی طبق درخواست وزیر آموزش و پرورش ثبت می شود و معلمان باید حضور یا عدم حضور هر یک از دانش آموزان را به مدیریت مدرسه ابلاغ نمایند.

وظیفه مدیر مدرسه در کلاس های مجازی چیست؟

وظیفه مدیر مدرسه در کلاس های مجازی

مدیر مدرسه موظف است برای جلوگیری از غیبت بی دلیل دانش آموزان در سر کلاس درس، غیبت آنها را در نمره انضباط موثر بداند. شاید برای بسیاری از والدین سوال پیش بیاید که با وجود مجازی شدن کلاس های درس آیا مدیران مدرسه نیز فعالیت سابق خود را انجام می‌دهند یا تمامی مسئولیت های کلاس های مجازی بر عهده معلمان است؟

درست است که با مجازی شدن کلاس های درس دانش آموزان در مدرسه حضور فیزیکی ندارند؛ اما بسیاری از فعالیت های آنان مانند حضور به موقع در کلاس های مجازی، گزارشکارکرد دانش آموزان به والدین، دلایل غیبت آنها و غیره مستقیماً به مدیر مدرسه ربط پیدا می کند و همان‌طور که معلمان به صورت مجازی فعالیت می کنند؛ مدیران مدرسه نیز به صورت مجازی انضباط و عملکرد دانش آموزان و حتی عملکرد معلم را تحلیل و بررسی می نماید؛ پس با مجازی شدن کلاس های درسی نه تنها حضور مدیر بی تاثیر نمی شود بلکه حضور او برای اداره کلاس های مجازی الزامی است.

وظیفه والدین در قبال غیبت دانش آموزان در کلاس مجازی

والدین دانش آموزان باید توجیه شوند که در صورت غیبت فرزند خود در سر کلاس های مجازی دلیل آن را به معلم و مدیر توضیح داده و غیبت را موجه نمایند؛ همچنین والدین دانش آموزان باید توجیه شوند که کلاس های مجازی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نباید اجازه دهند دانش‌آموزان به بهانه های مختلف از حضور در کلاس های مجازی امتناع نمایند.

نکاتی که باید والدین در خصوص کلاس های مجازی بدانند

همانطور که می دانید لازم است تا دانش آموزان برای شرکت در کلاسهای مجازی دارای یک گوشی هوشمند باشند؛ به شما والدین عزیز توصیه می شود حتی المقدور یک گوشی شخصی مناسب دانش آموز در اختیار او قرار دهید و اگر این امکان برای شما وجود ندارد و تنها می توانید گوشی هوشمند خود را در اختیار فرزندتان قرار دهید؛ به شما پیشنهاد می شود که برنامه هایی چون فیلتر شکن و اینستاگرام را از روی گوشی خود حذف نمایید.

نرم افزار شاد و نرم افزار ادوبی کانکت از نرم افزار های مورد میاز فرزندان برای شرکت در کلاس های آنلاین می باشد که لازم است آن ها را نصب کنید.

برای اینکه دانش آموز تمرکز کافی به مطالب درسی داشته باشد؛ به شما پیشنهاد می شود تا گروهی در برنامه های اجتماعی مانند واتساپ نداشته باشید.
اگر برای شما مقدور است در ساعات حضور در کلاس های مجازی در کنار فرزند خود نشسته و با او به مطالب درسی گوش دهید.

در صورتی که این امکان برای شما مهیا نیست؛ حداقل هر نیم ساعت یکبار به فرزند خود سر زده و مطمئن شوید که در کلاس درس حضور دارد؛ زیرا فضای مجازی و اینترنت جذابیت های زیادی برای کودکاندارد و کودکان ممکن است از این فرصت استفاده کرده و به جای شرکت در کلاس های مجازی در سایر فضاهای مجازی سیر نمایند.

تفاوت میان نرم افزار شاد و ادوبی کانکت را از اینجا بخوانید

اهمیت توجه به تحصیل کودکان دبستانی

اهمیت تحصیل کودکان دبستانی

آموزش مجازی کودکان دبستانی سخت تر از آموزش دادن به سایر دانش آموزان است؛ به همین سبب ممکن است کودک شما نیاز پیدا کند تا ساعات بیشتری را با او تمرین نمایید؛ اگر وقت کافی برای تمرین با کودک خود ندارید بهتر است که برای کودک خود یک معلم خصوصی بگیرید.

قبل از اینکه سیستم آموزشی به صورت مجازی در آید؛ والدین برای اطلاع از وضعیت درسی دانش آموز خود به مدرسه رفته و با معلم دانش آموز گفتگو می کردند؛ با تبدیل شدن سیستم آموزشی به صورت مجازی والدین کمتر به این موضوع اهمیت می دهند در حالی که هنوز لازم است که والدین برای پیشرفت و بهبود وضعیت درسی دانش آموزان با معلم گفتگو داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *