نکات مهم و ضروری ریاضی پایه سوم از نظر کارشناسان دبستان پیشرو

شاید برای آموزش ریاضی سوم ابتدایی به دانش آموزان، در فضاهای مجازی و اینترنت روش های بسیاری وجود داشته باشد اما مهم این است که شما اولیای محترم وفهیم دبستان غیر دولتی پیشرو این روش ها را از نظر کیفی هم مورد بررسی قرار دهید.
امروزه با وجود ویروس کرونا و شیوع روز به روز آن در بسیاری از مدارس امکان تدریس حضوری وجود ندارد ، پس باید در روش های آموزش به کودکان وبه خصوص پایه سوم دبستان یک سری بازنگری هایی صورت بگیرد .
بررسی میزان کیفیت این روش های مختلف آموزش برای هرکس کار آسانی نیست و حتی نیاز به تخصّص در این رشته می باشد برای همین در این مقاله سعی داریم تا شما اولیای محترم پیشرو و دانش آموزان عزیز را با روش های کاربردی آموزش ریاضی سوم دبستان آشنا کنیم.

نکات اساسی و اصلی ریاضیات در پایه سوم ابتدایی
از نظر کارشناسان دبستان غیر دولتی پیشرو:

اولیاء محترم به نکاتی که در رابطه با اساسی ترین پایه ی دبستان یعنی پایه
سوم در متن زیر آورده شده است دقت فرمایید :

  1. دراین پایه دانش آموزان با اصول ضرب وجدول ضرب که یکی از ارکان اساسی واصل ریاضیات می باشدبه طور کامل آشنا می شوند .
  2. شناخت ضلع وقطر وچند ضلعی ها در مورد هندسه ، پایه ی کالس سوم می باشد .
  3. شناخت دایره ، رسم آن وقطرش یکی از موارد مهم در این پایه می باشد .
  4. شناخت انواع مثلث ها و رسم آن ها در کتاب سوم توضیح داده شده است.
  5. شناخت تقسیم وکاربرد آن به صورت های گوناگون مهم ترین موضوع کتاب ریاضی پایه سوم است.
  6. خواندن ساعت به هر صورت ، به طورکامل در این پایه یادآوری شده است.
  7. شروع مفهوم کسر نصف – ثلث – ربع – خمس – همه در این کتاب گنجانده شده است.
  8. شناخت انواع گونیا وروش کار با آن ها
  9. جمع وتفریق به صورت فرایندی و ساده ی چند رقم در چند رقم
  10. شناخت محیط ومساحت و مفهوم آن از نکات دیگر این کتاب است.

ویژگی های کتاب ریاضی سوم از نظر کارشناسان دبستان غیر دولتی پیشرو :

  1. افزایش توانایی شاگردان در حل مسئله
  2. مشارکت فعال دانش آموزان در یادگیری مفاهیم ریاضی
  3. تقویت مهارت های کالمی ، عینی ، شنیداری ، خوانندگی و نوشتاری
  4. توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان در یادگیری
  5. آموزش به کارگیری ریاضی ومفاهیم آن در زندگی روزمره
  6. افزایش مهارت راهبرد های حل مسئله در دانش آموزان
  7. توجه به هویت های ملی و مذهبی و تاریخی در ریاضی
  8. سرعت عمل در پاسخ گویی به حاصل ضرب و جمع و تفریق
  9. مهارت ساختن اجسام هندسی که دارای حجم هستند.
  10. مهارت استفاده از پرگار و خط کشی برای رسم شکل های گوناگون

کارشناس آموزش ابتدایی
سید احمد حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *