بهترین مدرسه آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

مدرسه آنلاین با شیوع کرونا گسترش چشمگیری پیدا کرد، از این رو لازم است تا با ویژگی های بهترین مدرسه آنلاین آشنایی پیدا کنید. آموزش مجازی در چندین دهه اخیر در دنیا گسترش یافته که البته قبل از کرونا جلوه ی کمرنگ تری داشته است.
با آمدن ویروس کرونا و شیوع آن می بینیم که هر روز باید ارتباطات فیزیکی کمتر شود و همه افراد خواه ناخواه به ارتباطات مجازی روی آوردند و این گونه ارتباط را وسیعتر نموده اند که در این جا لزوم برگزاری کلاس های آنلاین به شدت به چشم میخورد.
ویروس کرونا با سرعت چشمگیری دنیا را فرا گرفت و در اروپا جولان بیشتری داد و مدارس را هم تحت تاثیر خود قرار داد؛ به طوری که وزارت های آموزش این کشورها هزینه های هنگفتی را برای گسترش آموزش مجازی تقبل کردند.

راهکار کشور های اروپایی در دوران کرونا برای تحصیل

کشور ایتالیا با هزینه ای بالا تعداد زیادی تبلت در بین دانش آموزان توزیع کرد و مدرسه آنلاین را گسترش داد. کشور انگلیس نیز برای آموزش مدرسه آنلاین را انتخاب نمود و برای دبیران و دانش آموزان اینترنت رایگان ارائه داد. آموزش مجازی در ایران به شکل های گوناگون ادامه پیدا کرد.
ساخت و استفاده از نرم افزار شاد، راه اندازی مدرسه آنلاین با استفاده از نرم افزارهای گوناگون، راه اندازی مدارس تلویزیونی، تهیه لوح و فیلم های فشرده توسط موسسه های آموزشی نمونه ای از کارهایی است که در ایران در راستای گسترش آموزش مجازی انجام شد.

راهکار کشور های اروپایی در دوران کرونا برای تحصیل

تعریف آموزش مجازی و مدرسه آنلاین

در عصر جدید با پیشرفت های تکنولوژی مسیرهای تولید و توسعه روز به روز هموارتر می گردد. بدین صورت که همه عوامل و دستگاه ها از حالت سنتی خارج شده و جای خود را به عوامل صنعتی و مدرن داده است به ناچار افراد نیز باید خود را در این مسیر قرار دهند.
سیستم آموزش و پرورش هم از این نظر مستثنی نیست و با پیشرفت خوبی که در این زمینه داشته؛ توانسته است مطالب و دروس و اطلاعات را با سرعت بالا و غیر حضوری با برگزاری مدرسه آنلاین به دانش آموزان انتقال دهد. این نوع یادگیری ( آموزش در خانه ) می تواند تحولی عظیم در این سیستم به وجود آورد.
مدرسه آنلاین مدرسه ای است که بدون حضور فیزیکی دانش آموزان و از طریق اینترنت برگزار می شود و در عین حال می تواند کیفیت آموزشی را حفظ نماید و مطالب را به راحتی انتقال دهد.
همچنین باید راهی برای امکان برگذاری امتحانات به صورت آنلاین وجود داشته باشد، تا بتوان پس از تدریس و در دوران امتحانات به شیوه ای امن و آسان به برگذاری امتحانات به صورت آنلاین پرداخت، در این میان نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که برنامه آزمون آنلاین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کیفیت مطالب آموزشی در مدرسه آنلاین

کیفیت مطالب آموزشی در مدرسه آنلاین

در مدرسه آنلاین معلم با استفاده از یک وایت برد و برنامه ای به نام پاورپوینت، نکته های اصلی درس را به دانش آموزان انتقال می دهد. مدرس می تواند با استفاده از وب کم با دانش آموزان به صورت تصویری ارتباط برقرار کرده و یا از تدریس فیلم گرفته و در نرم افزارهای آموزش مجازی آن را برای دانش آموزان بارگذاری نماید. هنگامی که دانش آموزان فیلم ارسالی را مشاهده می کنند با دیدن و شنیدن صدای معلم به گونه ای احساس می کنند که سر کلاس واقعی هستند، و به توضیحات معلم خود گوش می دهند.
اگر در بعضی مواقع دانش آموزان درس را متوجه نشده باشند به راحتی با زدن دکمه ای در این نرم افزار سوالات خود را مطرح کنند چه به صورت نوشتاری و چه به صورت صوتی که در این حالت دانش آموزان دیگر هم می توانند نظرات خود را در این باره مطرح نمایند؛ همچنین در صورت متوجه نشدن منظور معلم می توان فیلم را به جلو و عقب برد و چندین مرتبه توضیحات معلم را گوش داد.
اگر مدرسه آنلاین از استانداردهای لازم برخوردار باشد، هوشمندانه طراحی شده باشد و اینترنت پر سرعت در دسترس همگان باشد چه بسا بهره وری آن از مدارس حضوری بیشتر باشد. یکی از معایبی که در مدرسه آنلاین وجود دارد تعامل کمتر و ارتباط پایین تری در بین دانش آموزان و معلمان است.

مزیت های مدرسه آنلاین

مزایای مدرسه آنلاین

  • مدرسه آنلاین برای دانش آموزان مضطرب و کسانی که دارای اختلال مدرسه هراسی هستند؛ مزیت محسوب می شود؛ این نوع دانش آموزان از طریق آموزش مجازی بهتر درس می خوانند.
  • مسافتی که دانش آموزان برای آمد و رفت دارند در کلاس های مجازی حذف می شود و در وقت دانش آموزان صرفه جویی می شود .
  • در کارهای گروهی دانش آموزان و تقسیم بندی نفرات آن در کلاس های حضوری ممکن است تنها تا سقف ۶ نفر اجرا گردد ولی در کلاس های مجازی حتی می توان ۱۰۰ دانش آموز را در یک گروه برای فعالیت های گروهی تقسیم بندی نمود .
  • در مدارس مجازی و دیجیتال هزینه های کمتری صرف مدرسه و ساخت و ساز و استهلاک مدارس می شود.
  • دانش آموزان قادر خواهند بود از طریق تعامل با هم کلاسی های خود در مراکز آموزش از راه دور و تعامل با سرپرستان ، مهارت های رفتاری و اجتماعی را توسعه دهند.
  • به این نکته توجه داشته باشید که در صورت گسترش مدرسه آنلاین معلمان باید بتوانند به دانش روز دست پیدا کنند. معلمان باید به دانش کامپیوتر برای مدیریت اصولی کلاس های مجازی و تدریس باکیفیت به اندازه کافی مسلط باشند و کار با نرم افزارهای متداول آموزش مجازی را فرا بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *