شماره تماس: 02177878800 – 02177702431 ساعت کاری: 7:30 الی 15:00
مدرسه پیشرو » زبان انگلیسی
دپارتمان علوم به انگلیسی دبستان پیشرو بر این باور است که یادگیری زبان انگلیسی، نقش حیاتی در دسترسی به دانش علمی و فرهنگی جهانی دارد. این دپارتمان، زبان انگلیسی را به عنوان ابزاری قدرتمند برای ارتباط و تعامل با جهان معرفی میکند. هدف ما، توسعه مهارتهای زبانی دانشآموزان در زمینه علوم به همراه درک عمیقتر مفاهیم علمی است.
در این دپارتمان ما بر استفاده از روشهای نوین و تعاملی تمرکز داریم. این روشها، نه تنها به دانشآموزان کمک میکنند تا زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند، بلکه درک آنها از مفاهیم علمی را نیز عمیقتر میکنند. . از طریق فعالیتهای جذاب و متنوع، دانشآموزان میتوانند درک خود از دنیای علم را با استفاده از زبان انگلیسی گسترش دهند.
1. زبان عمومی: آموزش زبان انگلیسی با تمرکز بر مکالمه، شنیدار، خواندن و نوشتن متناسب با سطح سنی دانشآموزان.
2. آموزش تخصصی دروس: ریاضی و علوم بهصورت تخصصی و دوزبانه با رویکردی مفهومی و کاربردی.
3. آموزش نیروی انسانی: تمامی معلمان و کادر اجرایی با متدهای نوین آموزش زبان و مفاهیم درسی تربیت و بهروزرسانی میشوند.
ما با استفاده از منابع متنوع و معتبر آموزشی، به دانشآموزان کمک میکنیم تا با زبان تخصصی علوم به انگلیسی آشنا شوند. این منابع، شامل کتابهای درسی، مقالات علمی، ویدیوها و تصاویر مرتبط با علوم هستند که به دانشآموزان در توسعه مهارتهای زبانی و علمی آنها کمک میکنند.
آموزش علوم به زبان انگلیسی در دبستان پیشرو، به دانشآموزان فرصت میدهد تا به طور مؤثر با مفاهیم علمی تعامل کنند. این تعامل، درک عمیقتری از مفاهیم، افزایش توانایی تحلیل و حل مسئله، و در نهایت، رشد مهارتهای تفکر انتقادی را در آنها تقویت میکند.
شایان توجه است که آزمونهای دانشی و بینشی بدون مداخله آموزگاران مربوطه توسط کادر آموزشی دبستان برای پایههای دوم تا ششم و آزمونهای گاج برای پایههای سوم تا ششم برگزار میگردد. محتوا و تعداد این آزمونها در جدول ذیل بیان شده است.
با استفاده از اپلیکیشن دایاموز، تمام فعالیتهای زبان انگلیسی دانشآموز بهصورت لحظهای برای اولیا ارسال میشود.
این سامانه شامل:
مدرسه پیشرو، اولین مدرسه دوزبانه با تلفیق سه روش برتر آموزش زبان دوم در ایران است:
دانشآموز در محیطی کاملاً انگلیسیزبان قرار میگیرد؛ آموزش تمام دروس، فعالیتها، بازیها و حتی قوانین مدرسه به زبان انگلیسی انجام میشود.
از سالهای آغازین تحصیل، زبان انگلیسی به عنوان یک درس مستقل با تعداد جلسات بالا تدریس میشود. این روش، شوق یادگیری زبان را در کودک تقویت میکند.
در کنار آموزش زبان، دانشآموز با فرهنگ، ساختار و کاربرد زبان دوم آشنا میشود و قدرت تحلیل و درک فرهنگی او تقویت میگردد.
مدرسه پیشرو با تلفیق هوشمندانه این سه رویکرد، بستری متفاوت و مؤثر برای یادگیری زبان دوم فراهم کرده است.
در صورت بروز هرگونه سؤال، آن را در قسمت کامنتها با ما در میان بگذارید.
در کلاسهای ریاضی و علوم به زبان انگلیسی، ابتدا مفاهیم توسط معلم فارسی تدریس میشود. سپس معلم زبان انگلیسی بهصورت Lecture (سخنرانی) موضوع را به زبان انگلیسی برای دانشآموزان بازگو میکند.
در پایان هر جلسه، آزمونی برگزار میشود تا میزان یادگیری سنجیده شود و کمکمعلم تمام فعالیتها را بهصورت لحظهای تصحیح و رصد میکند.
لازم به ذکر است، کتابهای علوم و ریاضی انگلیسی مورد استفاده، تألیف اختصاصی مجموعه پیشرو هستند.
هدف ما در دبستان پیشرو استفاده از روشهای روز دنیا برای یادگیری بهتر دانش آموزان می باشد .بر اساس مطالعات و پژوهشهای اخیر یکی از بهترین روشهای آموزش زبان انگلیسی روش CLT می باشد.
CLT که مخفف Communicative Language Teaching است رویکردی است که در آن هدف اصلی تمرکز بر توانایی برقراری ارتباط در زبانآموزان است. در به کار گیری این روش اساتید باید اطلاعاتی در مورد ساختار، عملکرد و معنای زبان داشته باشند و بدانند که ساختارهای مختلف ممکن است یک عملکرد داشته باشند و یک ساختار میتواند عملکردهای متفاوت داشته باشد.
بنابر این باید ساختاری را انتخاب کنند تا معنا را منتقل کند. مهمترین ویژگی تدریس به روش CLT این است که در آن زبانآموز با بازی، نقشپذیری و حل مسئله زبان را یاد میگیرد. در CLT شیوههای سنتی درسها که تکیه و تأکید آنها بر روی بخشهای مختلف دستوری و تمرین از طریق فعالیتهای کنترل شده مانند حفظ مکالمه و جملات، کنار گذاشته شده و فعالیتهای دو نفره وگروهی، ایفای نقش و کار پروژه جایگزین آنها شده اند.
فعالیتهای ما در دپارتمان زبان انگلیسی دبستان پیشرو شامل موارد زیر می باشد:
در مدرسه پیشرو با استفاده از موارد ذکر شده، تلاش میکنیم که قدم بزرگی در آموزش زبان انگلسی با شبیهسازی فضای واقعی برداریم.
انواع فعالیتهای کلاسی که در CLT در نظر گرفته شده است، نقشهای جدیدی را برای دبیران و فراگیران در کلاس تعریف میکند.
فراگیران حالا باید بر اساس همکاری بر خلاف فعالیتهای انفرادی، در فعالیتهای کلاسی شرکتی فعال داشته باشند. دانش آموزان باید با گوش دادن به دوست و یا دوستان خود در گروههای دو نفره و یا چند نفره به جای تکیه بر معلم و الگو قرار دادن او ، خود را با روند آموزش زبان تطبیق دهند. از آنها انتظار میرود مسئولیت بیشتری را در یادگیری خود به عهده بگیرند.
معلمان در دبستان پیشرو بیشتر نقش تسهیل کننده و آگاهی دهنده را ایفا می نمایند. معلم به جای اینکه به عنوان تنها الگوی صحبت کردن و نوشتن باشد و تمامی روند جاری کلاس به او ختم شود ، شرایط برقراری ارتباط دانش آموزان را که در ضمن آن فراگیری زبان و رفع اشکالات و رشد مهارتهای زبانی رخ میدهد را فراهم نموده و در این راستا هر جایی که این روند در حال متوقف شدن است ، راه را برای ادامه این فرآیند تسهیل می نماید.
اهمیت ارتباط بین زبان و علم در این دپارتمان، به طور ویژه در فعالیتهای گروهی و پروژههای عملی مورد توجه قرار میگیرد. این فعالیتها، به دانشآموزان کمک میکنند تا به صورت عملی زبان انگلیسی را در زمینه علوم به کار گیرند و توانایی همکاری و تعامل با همسالان خود را بهبود ببخشند.
آموزش زبان دوم در دبستان پیشرو از مقطع پیشدبستانی آغاز میشود و تا پایه ششم ادامه دارد. مهم ترین نقطه قوت دپارتمان زبان پیشرو تعیین سطح دقیق دانش آموزان می باشد.دانش آموزان بر اساس سطح دانش زبان خود فارغ از این که چه سن و کلاسی هستند در کلاسهای زبان قرار می گیرند.
در دبستان پیشرو سه روز در هفته آموزش زبان انگلیسی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. همچنین در در طول هفته یک زنگ ریاضی و علوم، به زبان انگلیسی تدریس میشوند.
در نهایت دپارتمان علوم به انگلیسی دبستان پیشرو، به دانشآموزان کمک میکند تا زبان انگلیسی را به عنوان ابزاری قدرتمند برای یادگیری و درک عمیقتر مفاهیم علمی بپذیرند. این رویکرد جامع و نوین، به دانشآموزان فرصت میدهد تا در دنیای علم و دانش، به طور مؤثرتر و با اعتمادبهنفس بیشتری، ارتباط برقرار کنند.
ساخته شده با ❤️ توسط آمینا گروپ