هدف ما در دبستان پیشرو استفاده از روش های روز دنیا برای یادگیری بهتر دانش آموزان می باشد .بر اساس مطالعات و پژوهش های اخیر یکی از بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی روش CLT می باشد.

متد CLT برای آموزش زبان

CLT که مخفف Communicative Language Teaching است رویکردی است که در آن هدف اصلی تمرکز بر توانایی برقراری ارتباط در زبان آموزان است. در به کار گیری این روش اساتید باید اطلاعاتی در مورد ساختار، عملکرد و معنای زبان داشته باشند و بدانند که ساختارهای مختلف ممکن است یک عملکرد داشته باشند و یک ساختار میتواند عملکردهای متفاوت داشته باشد. بنابر این باید ساختاری را انتخاب کنند تا معنا را منتقل کند. مهمترین ویژگی تدریس به روش clt این است که در آن زبان آموز با بازی، نقش پذیری و حل مسئله زبان را یاد می گیرد.

در CLT شیوه های سنتی درس‌ها که تکیه و تأکید آن‌ها بر روی بخش‌های مختلف دستوری و تمرین از طریق فعالیت‌های کنترل شده مانند حفظ مکالمه‌ و جملات ، کنار گذاشته شده و فعالیت‌های دو نفره وگروهی ، ایفای نقش و کار پروژه جایگزین آن‌ها شده اند.

فعالیت های دپارتمان زبان انگلیسی دبستان پیشرو

فعالیت های ما در دپارتمان زبان انگلیسی دبستان پیشرو شامل موارد زیر می باشد:

  • یادگیری دو سویه و مکالمه ای با استفاده از زبان مقصد
  • ارائه مطالب و متن های اصلی زبان همانند فیلم ها ،روزنامه ها ، کتاب ها و …
  • جلب توجه زبان آموزان نه تنها به خود زبان بلکه به روند یادگیری زبان
  • اشتراک تجربه های شخصی زبان آموز در کلاس و روند یادگیری
  • تلاش برای بردن فعالیت های داخل کلاس به خارج کلاس

نقش معلمان و فراگیران در کلاس درس

انواع فعالیت‌های کلاسی که در CLT در نظر گرفته شده است، نقش‌های جدیدی را برای دبیران و فراگیران در کلاس تعریف می‌کند.

نقش دانش آموزان

فراگیران حالا باید بر اساس همکاری بر خلاف فعالیت‌های انفرادی، در فعالیت‌های کلاسی شرکتی فعال داشته باشند. دانش آموزان باید با گوش دادن به دوست و یا دوستان خود در گروه‌های دو نفره و یا چند نفره به جای تکیه بر معلم و الگو قرار دادن او ، خود را با روند آموزش زبان تطبیق دهند‌. از آنها انتظار می‌رود مسئولیت بیشتری را در یادگیری خود به عهده بگیرند.

نقش معلمان و دبیران

معلمان در دبستان پیشرو بیشتر نقش تسهیل کننده و آگاهی دهنده را ایفا می نمایند. معلم به جای اینکه به عنوان تنها الگوی صحبت کردن و نوشتن باشد و تمامی روند جاری کلاس به او ختم شود ، شرایط برقراری ارتباط دانش آموزان را که در ضمن آن فراگیری زبان و رفع اشکالات و رشد مهارتهای زبانی رخ می‌دهد را فراهم نموده و در این راستا هر جایی که این روند در حال متوقف شدن است ، ‌راه را برای ادامه این فرآیند تسهیل می نماید.

برنامه های آموزش زبان در مدرسه پیشرو

آموزش زبان دوم در دبستان پیشرو از مقطع پیش‌دبستانی آغاز می‌شود و تا پایه ششم ادامه دارد. مهم ترین نقطه قوت دپارتمان زبان پیشرو تعیین سطح دقیق دانش آموزان می باشد.دانش آموزان بر اساس سطح دانش زبان خود فارغ از این که چه سن و کلاسی هستند در کلاس های زبان قرار می گیرند.

در دبستان پیشرو سه روز در هفته آموزش زبان انگلیسی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. همچنین در در طول هفته یک زنگ ریاضی و علوم، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.