لزوم برگزاری کلاس های آنلاین چیست؟

برگزاری کلاس های آنلاین از زمان شروع کرونا گسترش بیشتری پیدا کرد؛ البته برخی از آموزشگاه ها بنا به دلایل مختلف با برگزاری کلاس های آنلاین مطالب خود را به دانش پذیران ارائه می‌دادند. به عنوان مثال افرادی که به صورت گسترده و از تمامی نقاط دنیا دانش پذیر جذب می کنند؛ باید از پلتفرم آموزشی آنلاین استفاده نمایند. ظهور شبکه های اجتماعی نیز باعث رونق یافتن آموزش مجازی شد؛ آموزش مجازی هم برای مدرسان و هم برای دانش پذیران مزیت هایی به دنبال آورد؛ به عنوان مثال مدرسان از طریق برگزاری کلاس های آنلاین می‌توانند تعداد بسیار زیادی دانشپذیر جذب نمایند و محدودیتی برای جذب دانش پذیر از این طریق وجود ندارد. دانش پذیران نیز می‌توانند بدون پیمودن مسیری طولانی در کلاس شرکت نمایند؛ بسیاری از افراد به دلیل دوری مسافت از شرکت در کلاس های مورد علاقه خود بازمانده اند؛ اما با گسترش کلاس های آنلاین این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

تدریس به صورت مجازی در آموزشگاه ها

همانطور که در ابتدای سر تیتر ذکر شد؛ همه گیری ویروس کرونا در جهان بیش از پیش لزوم برگزاری کلاس های آنلاین را بیشتر کرد. به طوری که مدارس و دانشگاه ها و بسیاری از آموزشگاه ها به این پلتفرم آموزشی روی آوردند. بسیاری از مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه ها برای تدریس خود به شیوه مجازی از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام استفاده می کنند؛ اما با وجود تمام مزیت‌هایی که این شبکه‌های اجتماعی دارند اما نمی توان به صورت آنلاین در آنها تدریس انجام داد و شرایط کلاس درس را در آنها مهیا کرد؛ از این رو لازم است تا مدرسان و دانش پذیران با وب سایت ها و نرم افزارهای مخصوص برگزاری کلاس های آنلاین آشنا باشند. تا بتوانند با کیفیت بالاتر از آموزش ها بهره مند شوند و شرایطی مانند کلاس درس در آموزش حکمفرما باشد.

نرم‌افزارهای برگزاری کلاس های آنلاین چیست؟

نرم افزارهای گوناگونی برای برگزاری کلاس های آنلاین طراحی شده است که از در این بین می توان به ادوبی کانکت، نرم افزار زومsakailms، Big blue Button، Team viewer و نرم افزار شاد اشاره کرد.

می توانید این نرم افزار ها را خریداری کرده و یا به یک مرکز نرم افزاری مراجعه کرده و از آنها بخواهید تا نسخه های اصلی و یا کرک شده این نرم‌افزارها را برای شما نصب نمایند.

علاوه بر این نرم افزار ها، وب سایت های طراحی شده اند که می توان از آنها برای این منظور استفاده کرد. https://eseminar.tv، وب سایت اسکای روم، وب سایت کافه تدریس، وب سایت آنلاین آموزان و وب سایت استاد سلام نمونه از این وب سایت ها هستند که برای برگزاری این کلاس ها طراحی شده است.

مزیت نرم‌افزارها و وب سایتهای کلاس های آنلاین چیست؟

مزیت نرم افزار ها و وبسایت های کلاس آنلاین چیست؟

نرم افزار ها و وب سایت های کلاس های آنلاین به گونه ای طراحی شده اند که می توان در محیط آنها ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری برقرار کرد.

در محیط این نرم افزار ها و سایت ها می توان انواع فایل های صوتی و تصویری را برای کاربران به نمایش درآورد.

می توان به صورت آنلاین و همزمان با توضیح مطالب انواع فایل های پاورپوینت، پی دی اف، اسلایدها و ورد را به نمایش درآورد.

با استفاده از وب کم می توان استاد را در حین تدریس مشاهده نمود.

در این نوع پلتفرم های آموزشی تخته های مجازی برای تدریس وجود دارند به صورتی که مدرس می تواند با استفاده از قلم نوری روی تخته مجازی یادداشت نویسی کرده و یا اشکال مختلف رسم نماید.

تعامل بین دانش آموزان و معلم، و بین دانش آموزان با یکدیگر به خوبی صورت می گیرد.

ارائه لینک، ارائه عنوان اختصاصی، امکان ضبط کلاس آنلاین برای غایبان از دیگر مزیت های این نرم افزار ها است.

کلاس آنلاین

برای برگزاری کلاس های آنلاین به چه امکاناتی نیاز دارید؟

بسیاری از افراد گمان می کنند که برای برگزاری کلاس های آنلاین حتما باید لپ تاپ داشته باشند؛ در صورتی که بسیاری از نرم‌افزارهای مربوط به کلاس های آنلاین بر روی گوشی هوشمند نیز به خوبی پاسخ می دهند.

داشتن یک عدد تبلت، لپ تاپ، گوشی هوشمند و یا کامپیوتر برای شرکت در این کلاس ها ضروری است.

داشتن یک عدد میکروفون یا هدست برای گفت و گو نیاز است.

برای داشتن ارتباط تصویری شما به یک عدد وب کم نیز نیاز دارید.

اینترنت پرسرعت مهمترین نیاز برگزاری کلاس آنلاین است. در صورتی که اینترنت کم سرعت باشد مشکلاتی را برای برگزاری کلاس به وجود می آورد. به همین سبب لازم است از اینترنت  ۴Gبرای برگزاری کلاس ها استفاده نمایید.

برای برگذاری کلاس آنلاین به چه امکاناتی نیاز دارید

برخی از نرم افزارهای کلاس های آنلاین پولی بوده و شما باید برای نصب نسخه اصلی آنها مبلغی بپردازید که با توجه به نوسانات دلار این مبلغ مبلغ کمی نیست؛ از زمانی که این نرم افزارها بسیاری از سیستم های آموزشی آنلاین تولید داخل روانه بازار شده اند؛ شما می‌توانید با یک سرچ در گوگل به این سیستم ها دسترسی پیدا کنید.

پشتیبانی در موبایل بدون نصب برنامه خاص، اینترنت نیم بها، امکانات واقعی کلاس های حضوری‌ و عدم نیاز به پهنای اینترنت بسیار زیاد از جمله مزیت‌های این سیستم ها است؛ در واقع می توان گفت این سیستم های آموزشی ایرانی مطابق با شرایط داخل کشور تولید شده است و نیاز کاربران و مدرسان را برآورده می سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *