استفاده از نرم افزار شاد

نرم افزار شاد یکی از نرم افزارهای طراحی شده برای ارائه محتواهای آموزشی آموزش و پرورش به صورت مجازی است. با ورود ویروس کرونا به ایران آموزش و پرورش تصمیم گرفت به منظور قطع زنجیره انتشار کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان اپلیکیشنی طراحی کند که با استفاده از آن بتوان محتواهای آموزشی را ارائه داد؛ در طراحی این اپلیکیشن سعی شده است بیشترین شباهت به مدرسه رعایت شده باشد.
برای استفاده از نرم افزار شاد به یک گوشی هوشمند که اندروید آن بالاتر از ۴.۴ باشد احتیاج خواهید داشت.
کافی است وارد گوگل شوید و عنوان دانلود و نصب نرم افزار شاد را سرچ نمایید؛ وارد یکی از سایت های معتبر شده و نرم افزار شاد را دانلود و سپس نصب نمایید.
در نسخه اولیه این نرم افزار اشکالات زیادی وجود داشت و این نرم افزار به صورت مداوم ارور های مکرر می داد تا اینکه در بروزرسانی‌های بعدی این مشکل مورد توجه قرار گرفت و اشکالات این نرم افزار حل شد.
با حل شدن مشکلات نرم افزاری استقبال از این برنامه بیشتر شده و تمامی پایه ها می توانند در نرم افزار شاد کلاس های درس مجازی خود را تشکیل دهند.

استفاده از نرم افزار شاد

نرم افزار شاد ارتباط دو طرفه میان شاگرد و معلم را میسر ساخته و دانش آموزان می توانند اشکالات درسی خود را از معلم پرسیده و رفع نمایند.

نحوه نصب نرم افزار شاد چگونه است؟

پس از اینکه لینک نصب نرم افزار شاد در اختیار شما قرار گرفت؛ ابتدا باید نرم افزار شاد را دانلود کرده و سپس علامت نصب را انتخاب کرده و اجازه دهید تا نرم افزار نصب شود؛ ممکن است در نصب نرم افزار بر روی گوشی اندروید خود دچار مشکل شوید از آنجا که این نرم افزار در گوگل پلی موجود نیست؛ ممکن است اشکال در نصب به این مورد برگردد که باید وارد تنظیمات گوشی خود شده و اجازه نصب نرم افزار را به گوشی خود بدهید.
پس از اینکه نرم افزار شاد را بر روی گوشی خود نصب نمودید باید به برنامه ورود پیدا کنید؛ برای ورود به برنامه باید اطلاعاتی از جمله کارت ملی و شماره موبایل خود را وارد نمایید؛ پس از وارد کردن شماره موبایل کد ورود برای شما ارسال شده و با وارد کردن کد ورود شما وارد فضای آموزشی مجازی خواهید شد.
مدیران، معلمان و دانش آموزان می‌توانند از این برنامه استفاده نمایند؛ مدیران مدرسه می توانند وظایف خود را در نرم افزار شاد به خوبی به پیش ببرند. امکان افزودن عضو در کلاس ها توسط معلم و مدیر امکان پذیر است. امکان اداره کلاس و حضور و غیاب نیز در نرم افزار شاد امکان پذیر شده است.

ادوبی کانکت چیست؟

آیا اینترنت نرم افزار شاد رایگان است؟

آیا اینترنت نرم افزار شاد رایگان است

همانطور که می دانید در نرم افزار شاد انواع محتواهای آموزشی چون ویدیو های آموزشی، فایل های ورد و پی دی اف، پاورپوینت و اسلاید های مختلف می شود که باید دانش آموزان با دانلود این فایل ها به محتوای آموزشی دسترسی پیدا کنند.
اغلب فایل های آموزشی نیز در حجم بالا در دسترس قرار می گیرد از این رو مصرف اینترنت بر روی گوشی هایی که نرم افزار شاد در آنها نصب است؛ بالا رفته و چند برابر می شود. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش با شورای عالی آموزش مجازی وارد مذاکره شد و برای عرضه اینترنت رایگان شاد راهکارهایی ارائه شد.
با موافقت رئیس جمهور اینترنت رایگان شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. دانش آموزان در زمانی که در نرم افزار شاد حضور دارند؛ اینترنت آنها به صورت رایگان محاسبه می شود. همچنین اپراتورهای ایرانسل و همراه اول شرایطی فراهم آورده‌اند که دانش‌آموزان بتوانند از اینترنت به صرفه و کم هزینه بهره مند شوند.
با شماره گیری ستاره ۱۰۰ ستاره ۱۳۱ مربع می‌توانید اینترنت دانش‌آموزی همراه اول را فعال نمایید.
یکی از سوالاتی که در خصوص نرم افزار شاد پرسیده می شود این است که آیا امکان نصب این نرم افزار بر روی گوشی های آیفون وجود دارد یا خیر؟
در حال حاضر نسخه اندروید و تحت وب شاد در دسترس می باشد در نتیجه دارندگان گوشی های آیفون باید از نسخه تحت وب آن استفاده نمایند

نرم افزار شاد چه تاثیری بر نظام آموزشی گذاشت؟

با انتشار ویروس کرونا آموزش و پرورش شکل جدیدی از آموزش را تجربه کرد. همه گیر شدن و انتشار ویروس کرونا با همه بدی ها و صدماتی که داشت یک اصل مهم را به دولت ها یادآوری کرد؛ این که باید برای شرایط بحرانی آمادگی کامل داشته باشند.
وزارت آموزش و پرورش با انتشار ویروس کرونا متوجه شد که باید علاوه بر تمرکزش بر روی تقویت زیرساخت های آموزش حضوری بر روی تقویت زیرساخت ها برای آموزش مجازی نیز تلاش نماید.
تقویت زیرساخت ها برای آموزش مجازی می تواند تحولات مثبتی را در نظام آموزش کشور ایجاد نماید؛ به عنوان مثال می‌توان بر روی ایجاد دانشگاه ها و مدرسه های مجازی و آنلاین نیز تمرکز نمود و گامی نیز در جهت هوشمندسازی مدارس برداشت.
گسترش آموزش مجازی به معلمان یادآوری کرد که باید برای تعامل صحیح با دانش آموز علم خود را بروز کرده و علاوه بر آشنایی با آموزش حضوری با آموزش مجازی نیز آشنایی داشته باشند.

برای اطلاع از تفاوت بین نرم افزار شاد و ادوبی کانکت کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *