مدرسه دو زبانه

بهترین مدرسه دو زبانه در تهران چه ویژگی هایی باید داشته؟

 تعریف مدرسه دو زبانه

تعریف مدرسه دوزبانه

مدرسه دوزبانه چیست؟ به مدرسه ای که مدرن و پیشرفته باشد و همچنین سیستم های بین المللی و به روزی دارند، می گویند.

این به این معناست که نحوه تدریس در مدرسه دو زبانه طبق به روزترین روش ها است و تعداد دانش آموزان در مدرسه دوزبانه کمتر می باشد. چرا؟ به دلیلی که میزان رسیدگی به دانش آموزان داخل کلاس به طور یکسان باشد.

نکته قابل توجه این است که هنگام برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی در مدرسه دو زبانه، به زبان انگلیسی برگزار می شود. جهت دادن آموزش های درسی از جمله جغرافیا و علوم، ماهی یک بار در محیط بیرون از مدرسه برگزار می شود.

دبستان دو زبانه پیشرو

دبستان دوزبانه پیشرو

شروع فعالیت مدرسه دو زبانه پیشرو

مدرسه دوزبانه پیشرو از سال ۱۳۸۶ فعالیت آموزش زبان انگلیسی را به صورت جدی آغاز نموده و می توان عنوان کرد یکی از اولین های این عرصه در مدارس دو زبانه در شرق تهران می‌باشد و در این مدرسه آموزش زبان انگلیسی به صورت ترمیک و با استفاده از دپارتمان مجرب و تجهیزات کاملا هوشمند صورت می پذیرد به شکلی که دانش آموزان با توجه به سطح زبان فردی خود کلاس بندی می‌گردند و در سطح کلاس خود قرار می‌گیرند و در طول یک سال تحصیلی سه ترم را می‌گذارنند.

فعالیت های مدرسه دو زبانه پیشرو

در این مدرسه مکالمات روزمره در تمامی مدرسه اعم از داخل کلاس، حیاط به صورت زبان انگلیسی می‌باشد، و در هر زنگ تفریح با دانش آموزان در صف به صورت گروهی شعر ها و سرودهای و سوره های قرآن به صورت انگلیسی آموزش داده می شوند . تمامی پایه ها درس ریاضی یک جلسه در هفته به زبان انگلیسی با کتاب های تألیف شده خاص مدرسه پیشرو تدریس می گردد. علوم انگلیسی هم همینطور از پایه سوم تا پنجم هفته ای یک جلسه به زبان انگلیسی تدریس می گردد.

دروس دوز زبانه در مدرسه پیشرو

در واقع دانش آموزانی که از ابتدا وارد مدرسه پیشرو می گردند تا پایان مقطع ابتدایی کاملا به زبان انگلیسی مسلط شده و دروسی مثل علوم و ریاضی پایه کاملا به صورت انگلیسی فرا می گیرند و اگر موضوعاتی مثل مهاجرت و یا مسائل از این قبیل برای دانش آموزان به وجود بیاید به هیچ عنوان برای ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان مشکل نخواهند داشت. یکی دیگر از تلاش های مدرسه دو زبانه پیشرو ایجاد ارتباط بین این مدرسه با نمایندگان دانشگاه کمبریج در ایران می باشد که طی آزمون های معتبر دانشگاه کمبریج که بدون انقضاء می باشند این آزمون ها در این مدرسه برگزار می گردد و مدارک بین المللی به دانش آموزان اعطاء می گردد انجام می شود که نشان دهنده سطح کیفی آموزشی زبان انگلیسی در این مدرسه می‌باشد.

مزایای مدارس دوزبانه

مزایای مدرسه دوزبانه

برای آموزش هر زبان دومی قطعا دلایل موجهی لازم است که زبان آموز را علاقمند نماید که برای یادگیری آن زبان اقدام نماید. زبان انگلیسی مهمترین زبان دومی است که هر فرد می تواند برای یادگیری انتخاب نماید. از جمله دلایلی که می توان برای یادگیری زبان انگلیسی نام برد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زبان انگلیسی زبان رسمی است که در تمام نقاط جهان شناخته شده است و به هر نقطه ای از جهان سفر نمایید، می توانید بوسیله این زبان با مردم آن سرزمین ارتباط برقرار نمایید.
  2. در هر کجا جهان قصد ادامه تحصیل یا کار داشته باشید می توانید به زبان انگلیسی آموزش ببینید و با سایر مردم جهان تعامل برقرار نمایید.
  3. زبان انگلیسی زبان رسمی است که اکثر کتاب ها و مقالات علمی برتر دنیا، به این زبان موجودند و شما اگر بخواهید در زمینه های علمی رشد کنید، یادگیری این زبان برای شما بسیار ضروری است.
  4. بیشتر فیلم ها و انیمیشن و موسیقی های بسیار بروز و جذاب دنیا به زبان انگلیسی هستند از این رو قطعا یادگیری زبان انگلیسی مفید واقع می شود.

علاوه بر نکات ذکر شده یادگیری زبان انگلیسی برای هر رده سنی می تواند مزایا و منافع خاص خود را داشته باشد از این جهت فواید مهم یادگیری این زبان را بصورت زیر طبقه بندی کرده ایم.

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

فواید یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

تحقیقات علمی نشان داده است کودکانی که بجز زبان اصلی خود به زبان دیگری مسلط هستند برخی ویژگی های متمایز نسبت به سایر همسن و سال های خود را خواهند داشت. از جمله این ویژگی های متمایز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یادگیری زبان انگلیسی در کودکان باعث می شود نیمکره های مغز کودک فعال تر شده و وی بتواند با توانایی بیشتری داده ها را تحلیل نموده، ریاضیات را بیاموزد و قدرت تخیل و هوش بسیار بیشتری داشته باشد.
  2. کودکانی که زبان دومی از جمله زبان انگلیسی را می آموزند از اعتماد به نفس بسیار بیشتری خواهند داشت.
  3. زبان انگلیسی به کودکان امتیازهای بیشتری اعطا می کند که در همان کودکی باعث رشد و پیشرفت بیشتر آنها خواهد بود.
  4. از همان سنین پایین کودک می تواند از کتاب ها، فیلم ها، انیمیشن ها و منابع آموزشی بسیار استاندارد و با کیفیتی که به زبان انگلیسی هستند استفاده نماید. از این رو بار معلومات وی بسیار بالاتر خواهد رفت.
  5. می تواند دوستانی انگلیسی زبان داشته باشد و همین امر باعث می شود از همان سنین کودکی شناخت بیشتر و درست تری نسبت به مردم سایر کشورها، آداب و سنت های آنها و در نهایت فرهنگ مردم جهان داشته باشد. این دید وسیع تر به وی کمک می کند که از امتیازات بیشتری برخوردارباشد.
  6. یادگیری زبان دوم باعث بهبود فعالیت های نیمکره های مغز شده و کودک از همان سنین پایین می آموزد از هر دو نیمکره مغز خود بخوبی بهره مند شود. تحقیقات علمی نشان داده است نوابغ کسانی بوده اند که توانسته اند از هر دو نیمکره مغز خود به یک اندازه بهره مند شوند. بنابراین این کودکان از همان کودکی مسیر بسیار هموارتری را برای موفقیت پیش رو خواهند داشت.
  7. تقویت نیمکره های مغز باعث می شود که سطح یادگیری کودک از همان سنین کودکی بسیار بالا رود و بتواند در بازه زمانی کمتری، دانش بیشتری را بیاموزد.
  8. نظم در امور کودک بیشتر می شود و از زمان های خالی خود می تواند نتایج بسیار مفیدتری را کسب نماید.
  9. ضمن تمام این فواید کودک می تواند از همان سنین کودکی دوستان بسیار بهتری را در آموزشگاه های زبان، مکالمات خود با دوستان خارجی داشته باشد . بنابراین هویت اجتماعی ارزشمندتری خواهد یافت.

کلیدی ترین هدف مدرسه دو زبانه

یکی از مهمترین اهداف مدرسه دو زبانه، ایجاد تسلط بالا در یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

آموزش در مدرسه دوزبانه چه معایبی دارد؟

  • میزان هزینه آموزش در مدرسه دوزبانه بالاتر از مدارس عادی است.
  • میزان تسلط معلم ها در زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می گیرد.
  • میزان هماهنگ بودن آموزش و نوع تدریس در این مدارس بالاتر است.
  • می توان گفت اکثر مدرسه های هوشمند در شهرهای بزرگ هستند از جمله تهران.

مدرسه دو زبانه یا مدارس عادی؟

در مدرسه دو زبانه نوع آموزش و تدریس سرفصل ها به صورت بین المللی می باشد. همچنین مدرک هایی که به دانش آموزان داده می شود در کل جهان معتبر است. در صورتی که در مدارس معمولی و عادی به یک زبان تدریس داده می شود.

زبان یادگیری فرزندان به عنوان زبان دوم

زبان یادگیری فرزندان به عنوان زبان دوم

در کل می توان گفت یادگیری یک زبان به عنوان زبان دوم می تواند به پیشرفت کودک بسیار کمک کند. برخی از زبان ها آسان یا سخت تر می باشند. کودکان انعطاف پذیری بالایی دارند و در یادگیری زبان های مختلف می توانند موفق عمل کنند. برخی از کودکان هم منعطف پذیرتر هستند و قدرت بالایی در یادگیری زبان ها دارند. این کودکان برای پیشرفت کردن می توانند در مدرسه دوزبانه تحصیل کنند.

استحکام در برنامه ریزی مدرسه دو زبانه

بسیاری از مدارس غیر انتفاعی و مدرسه دوزبانه در راستای انواع فعالیت ها و روش نوین در تدریس، تبلیغات گسترده ای در این زمینه ارائه می دهند. در صورتی که ممکن است برخی از این فعالیت و برنامه ریزی ها به درستی انجام شود و یا نیمی از آن انجام شود. به همین سبب باید در انتخاب مدرسه دو زبانه توجه بالایی داشت و از میزان درجه و کیفیت برنامه ریزی در تحصیل آن مجموعه اطمینان لازم را کسب کنید زیرا با توجه به میزان کیفیت مدرسه شما قرار است هزینه کنید.