هفت توصیه قبل از ثبت نام کردن فرزندمان در مدرسه

هفت نکته مهعم که قبل از ثبت نام کردن فرزندمان در مدرسه باید بدانیم

دومین تصمیم مهم شما به عنوان والدین بعد از اولین تصمیم مهمتان که بچه دار شدن است، این است که چه مدرسه ای را برای ثبت نام انتخاب کنید. با تصمیم گیری درست و ماهرانه، می توانید آنها را در مسیر یادگیری مادام العمر،تحصیلات دانشگاهی معتبر،و حرفه ای موفق قرار دهید. خودتان به خوبی میدانید که انتخاب اشتباه چه پیامدهایی را برای آنها خواهد داشت.

در واقع، از یک مسئولیت و تصمیم خیلی بزرگ صحبت میکنیم.  خوشبختانه، peg Tyre (پگ تایر) نوسنده ی راه حل مشکلات با پسران و خبرنگار سابق هفته نامه خبری تحصیلی، کتابی با نام (یک مدرسه خوب: چگونه والدین آگاه، شرایط تحصیلی شایسته ی فرزندانشان را فراهم خواهند کرد) را جهت ارزیابی مدرسه و معلمان در اختیار والدین قرار داده است تا آنها بتوانند بهترین مدرسه را برای فرزندانشان پیدا کنند. پگ تایر با مجله تایم در مورد این که چه سوالاتی ممکن است هنگام ارزیابی مدرسه برای والدین مطرح گردد، چه زمانی برای شروع آموزش در مدارس بهتر است؟ و چرا ریاضی برای همه مقاطع تحصیلی مهم است ،صحبت کرده است.

رفتن به مدرسه

۱٫در پیش دبستانی رابطه بین معلم و دانش آموز مهم است.

به گفته تایر، ارتباط بین دانش آموز و معلم از برنامه تحصیلی بسیار مهم تر است. به این موضوع فکر کنید که فرزند ۳ یا ۴ ساله شما بیشترین دوران زندگی خود را با افرادی دوست داشتنی مثل پدر و مادر، خواهر و برادر و  فامیل هایش گذرانده و او برای اولین بار در مدرسه ، بیشترین زمان دوری از افراد خانواده را تجربه خواهد کرد. شما برای پیش دبستانی باید معلمی با توانایی جذب بالا انتخاب کنید. تایر تاکید کرد که با یک معلم هدفمند و موثر در آینده صحبت کنید.

آنها باید بتوانند در مورد نقاط قوت و ضعف دانش آموزان صحبت کنند . از پیشینه،علایق و دستاوردهای عاطفی و تحصیلی آنها به خوبی آگاه باشید.شما باید معلمی را انتخاب کنید که به پیشرفت دانش آموزانش افتخار می کند و به طور مداوم برای پیشرفت آنها تلاش میکند. تایر گفت” وقتی با معلمان بزرگ ملاقات میکنم، آنها کسانی هستند که هر روز برایشان یک روز جدید است” آنها به طور مداوم آماده هستند تا دانش آموزانشان قدم های بزرگ بردارند و اطلاعات بیشتری کسب کنند”.

قبل از هرچیز تایر تاکید کرد که “از معلمان بدرفتار و افسرده و همچنین مستبد به شدت دوری کنید، من آنها را همیشه میبینم”و همچنین او گفت” معلمانی که با صدای بلند صحبت میکنند و رفتار تندی با بچه ها دارند، اصلا انتخاب مناسبی نیستند.”

 

۲٫سالهای اولیه: کلمات،کلمات،کلمات

پگ تایر خاطر نشان کرد که” فرزند شما باید توسط کلمات محاصره شود به خصوص در سالهای اولیه تحصیلی.”

حتما در کلاس کتاب هایی را جستجو کنید و مطمئن شوید که کلاس بطور منظم از کتابخانه دیدن خواهد کرد و همچنین شما اطمینان حاصل کنید که معلم وقت زیادی را صرف روخوانی،دستورالعمل روخوانی و همچین گفتن داستان خواهد کرد.

در دوران مهد کورک و پیش دبستانی، مطمئن شوید که معلم برای آموزش روخوانی از مهارت building blocks ((استفاده از بازیهای کمک آموزشی ، استفاده از کارتهای بازی با کلمات ، صحبت کردن و استفاده از دایره ی وسیع واژگان هنگامی که دانش آموزان در حین انجام کارهای روزمره هستندو همچنین داستان گویی ))استفاده میکند.

آنها باید روی بخش کردن کلمات (هجابندی) تمرکز کنند، برای مثال: حرف b در انگلیسی که صدای (ب) را میسازد به این صورت آموزش داده میشود:

The boy had a big blue ball.

نکات مهم قبل از شروع ثبت نام مدرسه

۳٫نمی توانیم ریاضی را بگذاریم برای بعد

از همان روز اول مدرسه فرزند شما باید با مفاهیم ریاضی آشنا شود. وقتیکه فرزند شما پیش دبستانی میباشد، بهتر است بدانید که نیازی نیست صبر کنید تا بزرگ شود، او قادر به فکر کردن و صحبت کردن درمورد روشهای انتزاعی ریاضی خواهد بود.

تایر در کتاب مدرسه خوب نوشته است: به نظر میرسد نوع خاصی از توانایی های ریاضی در همه ما ذاتی است و چند روز پس ار تولد اندازه گیری میشوند ،به این معنی که: معلم پیش دبستانی فرزند شما، باید در کلاس در مورد مفاهیم پایه ی ریاضی بحث کند، برای مثال چیزهایی مثل: بزرگتر از،کوچکتر از،بزرگترین، کوچکترین و مفهوم شمارش اعداد،بعنوان مثال عدد ۳ چقدر است؟(دانش اموزان میتوانند با انگشتان دست یا اشکال نشان دهند). شما به عنوان والدین میتوانید به سادگی این کارها را در منزل پیگیری کنید، بطور مثال شمارش را در هنگام صبح با وسایل و مواد غذایی روی میزصبحانه ادامه دهید.

هرگز به فرزندتان نگویید،ریاضی را دوست نداری؟ یا اینکه ریاضیت خوب نیست.او گفت “والدینی که احساسات ضد ریاضی را به فرزندان خود انتقال میدهند،شانس موفقیت آنها را از بین خواهند برد. درآمریکا والدین،بچه ها وحتی معلمان ممکن است شخصی را که عملکرد بدی در ریاضی دارد توصیف کنند ولی در کشورهای دیگر جایی که بچه ها عملکرد بهتری در ریاضی دارند، اگریک دانش آموز عملکرد خوبی در ریاضی نداشته باشد،والدین ،بچه ها و معلمان به او میگویند که نیاز دارد بیشتر تلاش کند.

در واقع ریاضی مثل داشتن صدای خوب یک استعداد نیست. مثل یک عضله ای است که شما باید اونو قویتر کنید. مراقب معلمی باشید که از ریاضی ترس و واهمه دارد.

 

۴٫ بیش از حد روی نمرات آزمون استاندارد تمرکز نکنید.

گاهی اوقات، نمرات خوب دانش آموزان میتواند نشان دهنده خوب بودن عملکرد یک مدرسه در زمینه آموزش باشد، اما بعضی اوقات هم میتواند نشان دهنده این باشد که فقط برای آمادگی در آزمون استاندارد تدریس میشود.

در واقع یک سوم برنامه تحصیلی که در مدرسه آموزش داده شده است توسط آزمون های استاندارد قابل سنجش و اندازه گیری میباشد، این بدان معنی است که اگر مدرسه فقط به تدریس مطالب آزمون استاندارد بپردازد، فرزند شما چیزهای زیادی را از دست خواهد داد. به گفته تایر”به طور ایده آل یک مدرسه مطالب غنی و پیچیده را آموزش خواهد داد که در آن دانش آموزان با پاسخ به آزمونهای تعبیه شده اطلاعات بسیار زیادی را در سراسر کشور بدست خواهند آورد” .

تایر خاطر نشان کرد که بالا رفتن نمرات آزمون های استاندارد، هیچ معنایی ندارد، بنابراین هر چه زودتر تفکر مربوط به نمره ی بالا گرفتن را رها کنید. (به فرزند خود نگویید چرا ۱۰۰ یا ۲۰ نگرفتی).

 

۵٫ هیچ بهانه ای برای یک روز بدون استراحت در مدرسه وجود ندارد.

چه اشتباهی است اگر ندانیم که جدا از فواید آشکارفیزیکی تمرینهای هوازی، زمان استراحت و بازی در مدرسه می تواند چه تاثیر خارق العاده ای در عملکرد دانش آموزان داشته باشد.

تایر مدارس ابتدایی زیادی بدون زمین بازی،کمپ های آموزشی، کارگاههای ریاضی و خلاقیت دیده است و توصیه میکند که از این مدارس دوری کنید. توجه داشته باشید که بچه ها به استراحت بدون تمرکز و دقت نیاز دارند. این بدان معنی است که زمانی  در حدود بیست دقیقه در روز فقط برای بازی و استراحت بدون فشار برای آنها در نظر گرفته شود. این مورد برای دانش آموزان دوره متوسطه و دبیرستان نیز صدق میکند.

 

معلمان حتی بیشتر از آنچه فکر می کنید اهمیت دارند.

عالیترین معلمان که من به آنها معلمان بزرگ می گویم،نه تنها تاثیر قابل توجهی بر تسریع میزان یادگیری دانش آموزان دارند،بلکه به طور مستقیم روی کاهش فقر دانش آموزان نیز اثر می گذارند

. معلمان عالی قهرمانان مدارس خوب هستند.آنها باعث رشد فرزندان شما میشوند. به دنبال مدرسه ای باشید که د رآن معلمان راهنمای واقعی باشند و بهترین عملکرد و مباحث درسی و تمرین را ارائه دهند. به گفته تایر به مجله تایمز” اصلا نشانه ی خوبی نیست،اگر ناگهان به مدرسه رفتید و مشاهده کردید که معلم پایه ی چهارم در حال تدریس به بچه های مهد کودک است” مدرسه ای را پیدا کنید که در ان معلمان در حال تعویض در پایه های مختلف نباشند.

برای آگاهی بیشتر سوال کنید که: “چگونه این معلم برای امسال آماده شده است؟ جه دوره هایی در تابستان گذرانده است؟” تایر توصیه میکند که در طول تورهای مدرسه ،والدین باید سوالاتی مانند “مدیران چگونه معلمان را ارزیابی خواهند کرد؟”و” کلاسهای درسی هر چند وقت یک بار مشاهده(آبزرو کلاسی توسط مسئول مربوطه) میشوند؟” بپرسند. از سوال کردن واهمه ای نداشته باشید، این حق شماست که راجع به تحصیلات دانشگاهی و محل تحصیل معلم فرزند خود بدانید،نگران نباشید، سوال کردن شما در این مورد حمل بر خودستایی نیست. معلمانی که از دانشگاههای برتر خصوصی و دولتی فارغ التحصیل شده اند، نتایج بهتری از دانش آموزان کسب می کنند.

 

نام مدرسه هیچ چیز را برای ما اثبات نخواهد کرد.

در واقع هیچ نام و نشان برگزیده ای نیست که بتواند کیفیت را برای ما تضمین کند. نمی توانیم با استناد به پیشوند خصوصی و نیمه خصوصی ،یک مدرسه را موفق یا نا موفق بدانیم. به گفته ی تایر از هر پنج مدرسه  نیمه خصوصی تنها یکی از آنها عملکرد بهتری نسبت به گزینه جایگزین خود دارد.

گرایش داشتن به سمت اسامی خاص، شما را از قضاوت صحیح در مورد عملکرد مدرسه دور خواهد کرد. شاید مدرسه معمولی پایین جاده عملکرد بهتری نسبت به یک مدرسه خصوصی داشته باشد که سالانه مبلغی در حدود ۳۰،۰۰۰ هزار دلار دریافت میکند. برای من بسیار لذت بخش است که پس از خواندن این مقاله ،مدرسه ی مناسب و شایسته برای فرزند خود پیدا خواهید کرد. پس همین حالا دست به کار شوید،مسئولیت سنگینی بر روی دوشتان است.

 

By Kayla Webley Wednesday, Aug. 24, 2011

ترجمه شده توسط: سمانه شکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *