طرح کیف در مدرسه که توسط روانشناسان کودک پرفسور ویگوتسکی و ژان پیاژه تحت عنوان روش آموزش (( داربست )) طراحی گردیده و از سال ۱۹۵۰ میلادی در اروپا و آمریکا  اجرایی شده که پیشرفت های علمی ، فرهنگی و اقتصادی امروز آنان حاصل این طرح است .

هدف طرح : تربیت کودکان خلاق ، مسئولیت پذیر ، با اعتمادبه نفس همراه با دانش عمیق و گسترده روز است .

درطرح کیف در مدرسه : انجام تمامی امور آموزشی اعم از خواندن و نوشتن و یادگیری … در مدرسه و زیر نظر مستقیم  فرد متخصص (معلم ) انجام می شود و دانش آموزان کاملاً مستقل وبدون وابستگی تحصیلی به پدر و مادر و معلم خصوصی تربیت شده و موجب ارتقای دقت و سرعت عمل و تمرکز آنان می شود.

درطرح کیف در مدرسه : دانش آموزان همواره در حال یادگیری هستند و همیشه مطالب یاد گرفته شده را در حافظه دارند و متکی به مطالعه ی شب قبل از امتحان و … نیستند.

درطرح کیف در مدرسه: تعامل سازنده و ارتباط عاطفی  بین دانش آموز و والدین به خوبی برقرار است . زیرا امر و نهی به فرزند جهت انجام امور درسی در منزل وجود ندارد .

درطرح کیف در مدرسه: یادگیری مهارت های زندگی به جهت داشتن اوقات فراغت به اندازه کافی وجود دارد.

درطرح کیف در مدرسه: رشد عقلی و مسئولیت پذیری به شکل چشمگیری افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *