خصوصیات مدرسه خوب

خصوصیات مدرسه خوب چیست؟

مدرسه خانه دوم ماست. این جمله ایست که از کودکی به ما آموخته شده است و هیچ گاه از یاد نبرده‌ایم اما همانطور که محیط خانه و خانواده باید دارای یک سری ویژگی ها باشد تا تربیت فرزندان و روابط بین اعضاء خانواده به بهترین شکل ممکن باشد، محیط مدرسه نیز باید دارای این چنین ویژگی هایی باشد.

انتخاب مدرسه خوب همیشه یکی از دغدغه های با اهمیت والدین در زمینه تربیت فرزندانشان می‌باشد.

مدرسه خوب ویژگی های بسیاری دارد که این خصوصیات هم مادی می باشند و هم غیرمادی. در ادامه به معرفی تعدادی از این ویژگی ها خواهیم پرداخت ( ویژگی های مادی یک مدرسه ). مدرسه باید علاوه بر داشتن محیط آموزشی مناسب دارای محیط سرگرمی و ورزشی و تفریحی مناسبی هم باشد.

شرایط محیطی و فضای مدارس خوب

مدرسه خوب دارای محیطی نشاط آور و زیبا است و ابعاد کلاس ها و نیمکت ها مناسب باسن و جثه بچه ها طراحی شده است. همچنین دارای فضای علمی و فرهنگی و هنری مناسب با با مقطع تحصیلی دانش آموز است. مجهز به سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب بوده و کلاسها دارای روشنایی کافی می‌باشند. مدارس نمونه باید دارای امکانات آموزشی و آزمایشگاهی مناسب باشد. باید در جهت ارتقای استعدادهای دانش آموزان کوشا بوده و تمامی امکانات مورد نیاز  را در اختیار آنها قرار دهد.

(در خصوصیات غیر مادی مدرسه موفق) علاوه برمواردی که در بالا با عنوان ویژگی های مادی ذکر شد مدرسه ای خوب است که بتواند ویژگی هایی غیر مادی خوبی هم ارائه دهد.

کادر به روز و مجرب

خصوصیات مدرسه خوب

مدرسه خوب دارای مدیری با تقویم آموزشی وبرنامه اجرایی سالانه است و از مستخدمین گرفته تا مدیران و معاونان با دانش آموزان به بهترین نحو ممکن ارتباط برقرار کرده و معمولاً رابطه ای دوستانه دارند.

معلمان و عوامل آموزشی دارای سطح سواد کافی بوده و از اطلاعات بروزی برخوردار باشند. با اداره آموزش و پرورش و دیگر سازمانهای مربوطه ارتباط خوب و مؤثری دارد و بین مدیران و عوامل آموزشی و والدین دانش آموزان ارتباط و تعامل مناسبی برقرار باشد و به نوعی نسبت به مدرسه احساس مسئولیت دارند.

هدف از برنامه ریزی صحیح استفاده مفید از زمان است این کار به زندگی دانش آموز جهت می‌دهد و اهمیت آن زمان مشخص می‌شود که کار زیاد است و زمان کمی برای آن وجود دارد.

برنامه ریزی فرایندی است که باعث صرفه جویی در زمان انرژی و هزینه های ما می‌شود همچنین از ابهام و سردرگمی ما جلوگیری می‌کند و دستیابی به هدف را برای ما آسان تر می‌کند.

برنامه ریزی یک فرایند است که با استمرار آن می توان به اهداف مشخص شده رسید به همین علت نقش برنامه ریزی در زندگی فردی و مدیریت سازمان ها بسیار زیاد است برنامه ریزی صحیح مزایای زیادی در زندگی فردی و مدیریت سازمان ها دارد که به آن ها اشاره کردیم در نتیجه اگر به برنامه ریزی خود پایبند باشید با صرفه جویی در زمان و هزینه به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود می رسید.

۱ دیدگاه

  • بسیار عالی بود مرسی

    شیوا پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *