مزایای آموزش دو زبانه در مدارس

مزایای آموزش دو زبانه چیست؟ آیا فرستادن فرزندتان به یک مدرسه دو زبانه برای آینده او مفید است؟

انتخاب مدرسه فرزند یک تصمیم بزرگ است.آموزش فرزند شما به صورت تک زبانه یا دو زبانه ، یکی از مهمترین مواردی است که در طول زندگی باید به آن توجه کنید. بنابراین هنگام تصمیم گیری موارد زیادی را باید در نظر بگیرید.

قرار دادن فرزندتان در معرض زبان جدید به صورت روزانه و طولانی مدت ، نه تنها به او در مهارت آموزی در زبان کمک می کند، بلکه به معنای این است که دریچه ای از فرصت های جدید نیز برای او گشوده خواهد شد.

آموزش زبان انگلیسی در مدرسه

مزایای آموزش دو زبانه

برای آموزش هر زبان دومی قطعا دلایل موجهی لازم است که زبان آموز را علاقمند نماید که برای یادگیری آن زبان اقدام نماید. زبان انگلیسی مهمترین زبان دومی است که هر فرد می تواند برای یادگیری انتخاب نماید. از جمله دلایلی که می توان برای یادگیری زبان انگلیسی نام برد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ فواید شناختی یک آموزش دو زبانه

آموزش دو زبانه می تواند عملکرد اجرایی مغز را تقویت کند. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد از آنجا که دانش آموزان دو زبانه قادر به استفاده همزمان از دو زبان هستند، به طور مداوم در حال سوئیچ کردن بین آن ها هستند، این مسئله باعث بهبود عملکرد های مختلفی از مغزشان مانند حافظه فعال و توجه و تمرکز می گردد.تقویت نیمکره های مغز باعث می شود که سطح یادگیری کودک از همان سنین کودکی بسیار بالا رود و بتواند در بازه زمانی کمتری، دانش بیشتری را بیاموزد.

به همین ترتیب، دانش آموزانی که به صورت دو زبانه آموزش می بینند، اغلب در انجام کارهایی که نیاز به چند وظیفه ، تصمیم گیری و حل مسئله دارند ، بهتر عمل می کنند ، حتی اگر هیچ ارتباطی با زبان نداشته باشند.

 

مزایای مدرسه دو زبانه

۲٫ گزینه های بیشتر برای ادامه تحصیل

یکی از مهمترین مزایای آموزش دو زبانه این است که بچه ها نه تنها به دوزبان صحبت می کنند بلکه می توانند به دو زبان بخوانند و بنویسند این مسئله باعث می شود بتوانند برای ادامه تحصیل، انتخاب های بیشتری داشته باشند. آنها قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسر دنیا اقدام کنند.

همچنین می توانند در برنامه های آموزشی که در خارج از کشور برگزار می شود شرکت کنند و علاوه بر زبان با فرهنگ کشورهای دیگر آشنا شوند.

مزایای مدرسه دو زبانه

۳٫ آموزش دو زبانه فرصت های شغلی را گسترش می دهد

وقتی کارفرمایی می خواهد از بین چندین متقاضی برای یک شغل مشخص یک فرد را انتخاب کند، مسلما تسلط به یک زبان اضافی می تواند یک کاندیدا را در نظر او به نحو برجسته ای از بین دیگر کاندیداها متمایز کند.

دنیای امروز برای فردی که مسلط به زبان دوم است فرصتهایی فراهم می کند که افراد فاقد این مهارت ها احتمالا از دست می دهند.

در رشد اقتصاد جهانی امروز ، بسیاری از شرکت های بین المللی به طور فزاینده ای در جستجوی کارمندان دو زبانه هستند. کسانی که دارای آموزش دو زبانه هستند این مزیت را دارند. کاندیداهایی که به صورت دو زبانه تحصیل می کنند از سایر کارکنان بالقوه متمایز می شوند ، به ویژه اگر این زبان، زبانی بین المللی باشد که در اکثر کشورها صحبت می شود.

مزایای مدرسه دو زبانه

۴- کودکان با آموزش دو زبانه سازگارتر هستند

زبان فقط در مورد یادگیری مجموعه کلمات و دستور زبان نیست ، بلکه در مورد فرهنگ دیگری و شیوه زندگی دیگر نیز است. مزیت آموزش دو زبانه چشم انداز گسترده تری به کودکان می دهد و آنها را به نژادها و ملیت های مختلف نزدیک می کند.

در دنیایی که دائماً در حال تغییر است ، ارتباطات اهمیت بیشتری پیدا می کند. کودکانی که قادر به برقراری ارتباط با فرهنگهای مختلف هستند کودکانی هستند که مزایای بیشتری در زندگی خواهند داشت.

۵- آموزش دو زبانه فرصت های فرهنگی بیشتری را ایجاد می کند

مهمترین مزیت حضور در مدرسه دو زبانه این است که با افراد با پیشینه های مختلف دیدار می کنید. یادگیری در مورد فرهنگهای دیگر برای کودکان بسیار مهم است و به آنها کمک می کند تا دنیای اطراف خود را درک کنند. این به آنها کمک می کند تا با فکر بازتر رشد کرده و اختلافات را بپذیرند.

اهدای مدرک زبان انگلیسی

تصمیم گیری هنگام توجه به آموزش دو زبانه

امروزه شما به عنوان والدین ، هنگام تصمیم گیری برای آموزش دو زبانه انتخاب های زیادی دارید. انتخاب های شما می تواند به عوامل مختلفی از جمله مکانی که در آن زندگی می کنید و مدارس در دسترس و این که چه زبانی و به چه صورت در آن ها آموزش داده می شود بستگی داشته باشد.

آیا مزایای آموزش دو زبانه ارزش هزینه و وقت و انرژی که برای آن صرف می کنید دارد؟

قطعاً! همانطور که خواندید ، مزایا و فواید بیشماری از آموزش دو زبانه وجود دارد، و مطمئناً کودکان در یادگیری زندگی و آموزش به دو زبان ، از فواید بیشماری بهره خواهند برد.

ما نیز در دبستان پیشرو سعی کرده ایم با در نظر گرفتن نیاز های امروز و مزایای ذکر شده آموزش زبان انگلیسی را برای دانش آموزان به طور موثر و مفید در کنار دروس دیگر قرار داده و در رشد و شکوفایی آن ها سهیم باشیم.

منبع : BILINGUAL KIDSPOT

RAISING BILINGUAL OR MULTILINGUAL KIDS

مزایای مدرسه دو زبانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *