فواید اردوی آموزشی مدرسه

احساسات خوب درباره اردوی آموزشی مدارس

در واقع اردو بخشی از برنامه آموزشی همه مدارس است، به عقیده برخی مدارس رفتن به اردوی آموزشی اجباری است، ولی همه ی ما می دانیم که والدین هستند که در مورد حضور فرزندشان در اردو حرف آخر را میزنند.

اردوی مدرسه بهترین و عالیترین موقعیت را برای پرورش استعداد، مهارت ها و علاقه مندیهای فرزند شما فراهم میکند. همچنین باعث گسترش روابط دوستانه بین دانش آموزان می شود. اما برای خیلی از دانش آموزان و والدین آنها، تنها فکر کردن به اردوی مدرسه استرس آور و نگران کننده است. ولی با وجود همه ی نگرانیهای شما به عنوان والدین، بسیار اهمیت دارد که شما به فرزندان خود کمک کنید تا احساس بهتری نسبت به اردوی مدارس داشته باشند و بر ترس ناشی از اینکه اردوی مدرسه برایشان لذت بخش نخواهد بود غلبه کنند.

مزایای شرکت در اردوهای آموزشی مدارس بسیار متعدد میباشد، که در این مقاله به مهمترین آنها خواهیم پرداخت. حتی کیفیت برگزاری اردو ها تاثیر بسزایی در انتخاب بهترین مدرسه نیز دارد.


فواید شرکت در اردوی آموزشی مدارس

توسعه مهارت های اجتماعی دانش آموزان

اردوی مدرسه فرصتی عالی برای توسعه ی طیف وسیعی از مهارت های اجتماعی است. بیشتر فعالیت ها در اردوهای مدارس بصورت گروهی و تیمی میباشد، که برای تقویت روابط دوستانه و همچنین گسترش روابط دوستانه جدید با دانش آموزانی که کمتر میتوانند ارتباط برقرار کنند، بسیار مفید و موثر میباشد. در واقع این فعالیت های گروهی نه تنها باعث برقراری ارتباط صحیح و کاربردی بین دانش آموزان می شود، بلکه رابطه ی دانش آموزان و معلمان را نیز استحکام میبخشد. دانش آموزان در اردوی مدارس این فرصت را دارند تا پذیرش، مراقبت و درک را یاد بگیرند.

 

توسعه مهارت های فردی دانش آموزان

وقتی دانش آموزان همراه با مدرسه به اردو میروند، برای اکثریت آنها اولین بار است که روز خود را دور از خانواده در فضایی خارج از خانه و مدرسه سپری می کنند و حتما والدین آنها توصیه هایی نظیر “دستهایت را حتما بشور”،” به حرف معلم و معاون خود گوش کن”، “مراقب وسایل شخصی خود باش” را بارها و بارها به آنها کرده اند. رفتن به اردوی مدرسه یک فرصت عالی برای فرزندانمان است تا با یادگیری چگونگی مراقبت از خود و مسئولیت انجام کارهای شخصی خودشان بزرگ شوند. آنها یاد میگیرند تا دور از خانواده به خودشان وتواناییهایشان اعتماد کنند.

اردوی دبستان پیشرو

 

توسعه مهارت های تصمیم گیری دانش اموزان

“آیا باید با دوستانم بروم؟ یا باید کارهای نیمه تمامم را انجام دهم؟ الان چه چیزی باید بخورم؟ کدام قسمت پیتزا برای من است؟ الان دقیقا باید چیکار کنم؟ ” با توجه به اینکه معلمان ناظر و راهنما نمیتوانند همزمان روی تصمیمات تمامی دانش آموزان نظارت داشته باشند، انها به خوبی مسئولیت تصمیمات خود را به عهده خواهند گرفت. بسیار خوشحال کننده است که دانش آموزان یاد میگیرند تا یتوانند تصمیم گیری کنند.

افزایش آگاهی نسبت به محیط زیست

در طول اردو، دانش آموزان تجربیاتی را از طبیعت که در واقع یک منبع آموزشی معتبر و مفید است کسب خواهند کرد. فعالیت های دستی و لمسی خارج از خانه حس های دانش آموزان را تحریک کرده و باعث تسهیل روند یادگیری می شوند. با برگزاری اردوی آموزشی، کودکان نسبت به محیط زیست آگاه تر میشوند، با طبیعت دوست می شوند و یاد میگیرند که به طبیعت احترام بگذارند.

اردوی دبستان پیشرو

یادگیری مهارت های جدید

در اردوی مدرسه، دانش آموزان فعالیت هایی را انجام میدهند که قبلا هرگز انجام نداده اند. اکثر دانش آموزان وقتی از خانواده ی خود دور هستند ماجراجویانه تر عمل می کنند و بیشتر تمایل دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند.

همه چیز بسیار عالی پیش میرود، مگر اینکه فرزند شما برای رفتن به اردو اضطراب داشته باشد…

در اینجا مطالبی را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا فرزند شما احساس بهتری نسبت به اردوی آموزشی داشته باشد.

 

آماده سازی : کلید احساس اضطراب کمتر

با فرزند خود در مورد نگرانی ها و ترس هایش صحبت کنید. برای فرزندتان از تجربیات خود در اردوهای مدرسه و همینطور از مشکلات و چالش های پیش آمده بگویید.

 

بسته بندی کنید و لذت ببرید

به فرزند خود مسئولیت آماده سازی وسایل مورد نیاز برای اردو را بدهید، بگذارید تا لیستی تهیه کند تا بر اساس آن وسایل مورد نیاز را تهیه و آماده کنید. هنگام بسته بندی، یک یادداشت یا نشان ویژه به او بدهید تا همراه خود داشته باشد و به او احساس امنیت بدهد. می توانید از کاغذ هایی با رنگ های خاص یا یک اسباب بازی کوچک نرم که بتواند آن را در کیف خود جای دهد، استفاده کنید.

اردوی دبستان پیشرو

ژورنال به او بدهید

شما میتوانید پیام های تشویق کننده و مهیج را بصورت ژورنال به او بدهید تا او دور از شما آنرا همراه خود داشته باشد و هر بار با دیدن و خواندن انها احساس بهتری پیدا کند.

با معلم فرزند خود صحبت کنید و نگرانیهای خود را با او در میان بگذارید.

قطعا معلم فرزند شما از این اطلاعات اضافی قدردانی خواهد کرد و به احتمال زیاد توجه بیشتری به فرزند شما نشان خواهد داد.

مشاوره را فراموش نکنید

یک روانشناس کودک با تجربه میتواند با پیدا کردن منبع اضطراب فرزند شما به او کمک کند. و همچنین می تواند راهکار های مفیدی را برای به حداقل رساندن اضطراب فرزندتان در اختیار شما قرار دهد.

هرگز دست از تشویق آنها برندارید، و به آنها کمک کنید تا برای آنچه که دوران کودکیشان را برجسته تر خواهد کرد، آماده شوند.

 

https://www.melbournechildpsychology.com.au/blog/author/mcp_staff/BY:
ترجمه شده توسط: سمانه شکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *